۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۵۲۵
سردار جلالی عنوان کرد:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس باید در برنامه ششم توسعه زیرساختهای قانونی پدافند زیستی و مدیریت تهدیدات زیستی را به شکلی تنظیم کند که بتوان از سلامت مردم در این حوزه و سطوح اطمینان حاصل کرد.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات درباره ترورهای بیولوژیک پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه تعاریفی برای تهدیدات زیستی ارائه شد.

دکتر جلالی عنوان داشت: تهدیدات زیستی به سه سطح تهدیدات طبیعی، تهدیدات تروریستی زیستی و تهدیدات جنگی زیستی دسته‌بندی و تعریف می‌شود.

وی افزود: تهدیدات زیستی غیرطبیعی آن دسته از تهدیدات هستند که با دخالت انسان چه به‌صورت تهدید تروریستی زیستی و چه به‌صورت دخالت یک کشور و حمله زیستی یک کشور شکل می‌گیرد.

سردار جلالی با اشاره به اهمیت بیوتروریسم و جایگاه آن در کشورها گفت:تهدیدات زیستی اهمیت بسیار زیادی دارند و اکثر کشورها این دسته تهدیدات را جزو تهدیدات اصلی و با اولویت می‌دانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امنیت و بهداشت عمومی را موضوع پیچیده عنوان کرد و گفت: با توجه به توسعه علمی و تکنولوژیکی در سالهای اخیر، در حالیکه احتمال فرآوری واکسن های جدید و بهبودیافته و اقلام درمانی موردنیاز، افزایش می‌یابد، به همان نسبت احتمال ایجاد و خلق ارگانیسم های ژنتیکی توسعه‌یافته که می‌توانند توسط دشمنان ما منتشر شود و افزایش یابد که این خود به برنامه رویارویی ویژه‌ای نیاز دارد.

سردار جلالی تصریح کرد: علاوه بر تهدیدات گوناگون بیولوژیک، استفاده عمدی از عوامل شیمیایی و یا قطعات و تجهیزات پرتویی و حوادث صنعتی پرتویی یا شیمیایی نیز به طیف چنین تهدیداتی می‌افزاید.

وی بر ضرورت ارتقای قدرت تشخیص تهدیدات زیستی به شکلی که کشور قادر باشد هرگونه تهدید را ردیابی و مستقلاً تشخص دهد تاکید کرد و گفت: طرح یکپارچه مدیریت تهدیدات زیستی بین قرارگاه پدافند زیستی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشاورزی ضروری است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس باید در برنامه ششم توسعه زیرساخت های قانونی پدافند زیستی و مدیریت تهدیدات زیستی را به شکلی تنظیم کند که بتوان از سلامت مردم در این حوزه و سطوح اطمینان حاصل کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر