۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۱۷۹۸
سنندج: مدیرکل دامپزشکی کردستان در دیدار با فرماندار دیواندره از واکسیناسیون ۲۱۰ هزار راس دام سبک و بیش از شش هزار و ۵۰۰ دام سنگین در شهرستان دیواندره خبر داد.

کامران زیباکردار در دیدار با فرماندار شهرستان دیواندره گفت:با ورود بیماری تب برفکی به کشور استان کردستان را نیز دربرگرفته است و با مشاهده کانون بیماری های تب برفکی در شهرستان ها ۳۰ کانون این بیماری در شهرستان دیواندره شناسایی شده است.

زیباکردار تصریح کرد: از لحظه مشاهده این بیماری، نیروهای دامپزشکی شهرستان دیواندره عملیات مبارزه، کنترل، نمونه گیری و پایش بیماری و واکسناسیون را در دستور کار خود قرار دادند و مناطق پرخطر را با اولویت واکسیناسیون نمودند.

وی ضمن تقدیر از همکاری فرماندار شهرستان دیواندره در مقابله با این بیماری افزود: ان شاالله با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان تا پایان خرداد این بیماری به کنترل درمی اید.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: پیش بینی فاز جدید زمان مبارزه با تب برفکی در استان دو هفته است که انتظار می رود در اجرای این فاز به مدت ۴۵ روز در استان ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک واکسیناسیون شود و کل استان را کنترل نمایم.

وی از دامداران شهرستان های استان خواست به محض مشاهده این بیماری در کمترین زمان ممکن دامپزشکی شهرستان را اطلاع نمایند.

زیباکردار ابراز کرد: واکسیناسیون دام های سبک رایگان است و دام های سنگین نیز به ازای هر راس دام ۴۵ هزار ریال اخذ می گردد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر