۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۱۶۸۲
مسئول قرارگاه سایبری ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: نباید اجازه داد تا فضای مجازی تبدیل به تهدید در جامعه شود.

مصطفی دودانگه امروز اظهار کرد: آثار تخریبی و بدی که شبکه‌های اجتماعی امپریالیسمی بر روی فرهنگ جامعه دارد به خوبی در جوامع دیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آسیب‌ها برای جامعه مخرب است، اضافه کرد: لزوم رعایت قوانین و داشتن سواد کافی فضای مجازی، حضور جوانان انقلابی در فضای مجازی برای سالم‌سازی و جلوگیری از گسترش تهاجم فرهنگی دشمن و همچنین تخریب فضای فرهنگی جامعه، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

مسؤول قرارگاه سایبری ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: در صورتی که در مقابل این آسیب‌ها ایستادگی نشود، آثار تخریبی بدی در جامعه ما در پی خواهد داشت.

دودانگه بیان کرد: فناوری‌های جدید ارتباطی همانند اینترنت در کنار مزایا و امکاناتی که در اختیار بشر قرار دمی‌دهد، آسیب‌های بسیار فراوانی را نیز به جامعه بشری وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه آثار سوء شبکه‌های اجتماعی بر میزان طلاق و اختلافات خانوادگی افزوده است، گفت: تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی امروز بر روی زندگی و جامعه ما غیرقابل انکار است و امروزه شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام حریم خصوصی افراد را از بین برده است.

مسئول قرارگاه سایبری ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان ادامه داد: متاسفانه امروز این موضوع به گونه‌ای پیش رفته است که تصاویر خصوصی افراد به راحتی در اختیار کاربران دیگر قرار می‌گیرد.

دودانگه ابراز کرد: شبکه‌های اجتماعی از لحاظ ایمنی در سطح پایینی قرار دارد و همچنین بحث‌های امنیتی نیز در این شبکه‌ها وجود دارد که استفاده بدون ملاحظه از این شبکه‌ها مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شبکه‌های اجتماعی باید به صورت دقیقی توسط مسئولان اجرا شود، افزود: شبکه‌های اجتماعی متاسفانه بر روی فضای گرم خانواده‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

مسئول قرارگاه سایبری ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان اظهار کرد: استفاده روزانه نوجوانان و جوانان و حتی در بسیاری از موارد کودکان از فضاهای شبکه‌های اجتماعی و متاسفانه عدم آشنایی والدین با این شبکه‌ها، باعث بوجود آمدن محیط‌های خصوصی بدون نظارت در منزل شده است.

دودانگه با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا فضای مجازی تبدیل به تهدید در جامعه شود، اضافه کرد: باید در مقابل افراد سودجویی که در این شبکه‌های مجازی فعالیت مخربی دارند، برخورد جدی صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: در فضای مجازی نیز باید امر به معروف صورت بگیرد و در راستای سالم‌سازی فضای مجازی تلاش‌ها بیشتر و حرکت‌هایی شود.

مسئول قرارگاه سایبری ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان در رابطه با برگزاری چهارمین دوره جشنواره افسران جوان جنگ نرم گفت: سال جاری تلاش می‌شود تا این جشنواره به صورت متفاوتی برگزار شود.

دودانگه در پایان در این رابطه خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در دو قالب فیلم کوتاه و کاریکاتور و یک بخش ویژه با موضوع بهترین ایده عملی برای جایگزینی شبکه‌های اجتماعی خارجی با شبکه‌های اجتماعی ایرانی از محورهای چهارمین جشنواره افسران جوان جنگ نرم است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر