۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۳۹
اداره کل پدافندغیرعامل استان مازندران
اولین جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل مازندران در سال 95 صبح مورخ 1395/2/6 با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.


نبوی مدیر کل پدافند غیرعامل استان،کارگروه جهاد کشاورزی را محور اساسی اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در استان دانست و از اقدامات انجام شده توسط کارگروه در سال گذشته تقدیر کرد. وی تقویت پیش نیازهای ساختاری تولید را یکی از مهمترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد ارتقاء ظرفیت‌های تولید و تامین بازارهای هدف پایدار و توسعه صادرات باید در اولویت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان رزمایش ها را منطبق بر تهدید محتمل در استان دانست و خاطرنشان کرد رزمایش انجام شده در حوزه کشاورزی تاکنون منطبق بر این اصل بوده است . وی در پایان خواستار اهتمام دستگاههای مسئول در اجرایی شدن پست‌های قرنطینه در مبادی ورودی استان در راستای کاهش اثر تهدیدات زیستی در استان شد.

حیدرپور ریئس سازمان جهاد کشاورزی استان با برشماری هر عاملی که تولید محصولات پایه را تهدید کند به عنوان تهدید زیستی دانست و از تخلیط برنج بومی،برنج خارجی در بازار انتقاد کرد و آنرا به عنوان یکی از تهدیدات محصول استراتژیک استان دانست و خواستار اهتمام دستگاههای مسئول در این زمینه شد.

ریئس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل اپیدمی بیماریهایی که امروز به عنوان یک کانون فعال در استان تلقی می‌شوند را تهدید جدی حوزه زیستی برشمرده و خاطرنشان کرد پیشگیری و آگاهسازی بهره برداران با وجود همه کاستی های اعتباری باید در دستور کار اعضای کارگروه قرار گیرد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت شوراها و دهیاران در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری و مقابله با بیماریهای حوزه دام و طیور بویژه تب برفکی و آنفلونزای فوق حاد پرندگان و شاربن و رصد و پایش تهدیدات زیستی را وظیفه ذاتی سازمان دانست و بر جلوگیری از تغییر کاربری به عنوان یک تهدید زیستی تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر