۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۷۸
نخستین مانور ملی مدیریت بحران و تخلیه امن در شرایط اضطرار پیش از ظهر سه شنبه،15 دی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جمعی از مسئولین مدیریت بحران کشور و سازمان بنادر، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسئولان محلی در بندر شهید ذاکری برگزار شد.
ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این مانور گفت: بنا به پیشنهاد ستاد مدیریت بحران این اداره کل و موافقت ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان بنادر، برگزاری دوره آموزشی پیشرفته فرماندهی حادثه(ICS) با حضور نمایندگان تمام بنادر کشور و همچنین یک مانور عملیاتی به میزبانی هرمزگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دوره سه روزه ICS200 با حضور بیش از 40 نفر از مسئولان و کارشناسان واحدهای HSE، آتش نشانی و مدیریت بحران ستاد مرکزی سازمان، بنادر شمالی و جنوبی کشور و همچنین نمایندگان دستگاه های خدمات رسان شهرستان قشم با هدف ارتقاء سطح فرهنگ مدیریت بحران در بنادر کشور و همچنین تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات دست اندرکاران این بخش طی روزهای دوازدهم لغایت چهاردهم دی ماه جاری در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد. 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نخستین مانور ملی مدیریت بحران و تخلیه امن در شرایط اضطرار برای سنجش آمادگی نیروها در حوادث طبیعی و غیر طبیعی به عنوان بخش پایانی این دوره سه شنبه،15 دی برگزار شد تا از یکسو، فراگیران به صورت عملی با مباحث پیشرفته مربوط به فرماندهی حادثه و مدیریت بحران آشنا شوند و از سوی دیگر، میزان آمادگی واحدهای مختلف در شرایط اضطرار مورد ارزیابی قرار گیرد. 

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور و سهم بیش از 95 درصدی در این رابطه، خاطرنشان کرد: به منظور خدمات رسانی مناسب به مسافران دریایی به ویژه مهمانان نوروزی همه ساله در نیمه دوم سال مانورهای مختلفی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بنادر مسافری تابعه آن برگزار می شود تا ایمنی سفرها افزایش یابد.

بیش از 100 نفر از نیروهای خدمات رسان به مسافران دریایی شامل نمایندگان واحدهای مدیریت بحران، HSE، آتش نشانی اداره بندر، منطقه آزاد، هلال احمر، بهزیستی، نیروهای پلیس انتظامی و دریابانی و گروه های مردمی به طور مستقیم در این مانور مشارکت داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر