۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۲۴
رئیس اداره پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اجرای مانور امداد و اطفای حریق در ادارات تابعه این شرکت همزمان با هفته ایمنی خبر داد.
عبدالحسین صالحی  در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود : برنامه‌های مختلفی در این هفته در سطح استان انجام می‌گیرد.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هر یک از روزهای این هفته به یکی از مولفه‌هایی که مدیریت بحران را تسهیل می‌کند پرداخته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه سیکل مدیریت بحران از یک خطر کوچک شروع می‌شود عنوان کرد: در صورتی که این خطر کوچک در زمان و مکان مربوطه برطرف نشود وقوع یک خطر بزرگ، حادثه، بحران و سپس فاجعه را به دنبال خواهد داشت.

وی سرلوحه قرار دادن پیشگیری در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی را بسیار موثرتر از درمان دانست و گفت: با تبیین این موضوع در جامعه بسیاری از هزینه‌های سرسام‌آور فعالیت‌های روزمره اجتماعی اشخاص و جامعه کاهش می‌یابد چرا که همواره هزینه‌های پیشگیری کمتر از درمان است.

رئیس اداره پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقاوم‌سازی سرپناه‌ها، زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی مانند آب، برق، گاز، مخابرات، پل و راه‌ها می‌تواند در کاهش میزان خسارت بسیار موثر باشد، بیان کرد: دستگاه‌های متولی در این زمینه باید در مقاوم‌سازی و لحاظ کردن پدافند غیرعامل در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی همچنین افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم نسبت به مقوله ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی را بسیار مهم دانست و گفت: رسانه‌های جمعی می‌توانند در این زمینه هرچه بیشتر ورود پیدا کنند.

رئیس اداره پدافند غیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مقوله‌ها در کاهش میزان خسارات، افزایش آستانه تحمل و ارزیابی ریسک است.

صالحی تصریح کرد: در دنیای کنونی متخصصان ارزیابی ریسک در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و جا دارد که برای کاهش اثرات بلایای طبیعی موضوع ارزیابی ریسک در سیستم‌های اداری، غیراداری و حوزه‌های مختلف لحاظ گردد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی شرکت آب و فاضلاب استان نیز برنامه‌های مختلفی از جمله دوره آموزشی اطفاء حریق و نحوه کار با کپسول‌های آتش‌نشانی و مانورهای زلزله در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برگزار خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر