۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۶۱
هشتمین جلسه مدیران بحران و پدافند غیر عامل مناطق ۲۲ گانه، به میزبانی شهرداری منطقه۸، بر گزار شد.
مهندس بهمن نوری شهردار منطقه ۸ با اشاره به اهمیت مدیریت بحران، اظهار داشت: بایستی دستگاه های متولی، آمادگی لازم در خصوص مواجهه با حوادث احتمالی را داشته باشند و نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و کاهش مخاطرات اقدام نمایند.

وی با تاکید بر ارائه آموزش های مدیریت بحران در سطح مدارس افزود: یادگیری آموزش ها و انتقال آن به خانواده‌ها در زمان وقوع حوادث برای کاهش خسارات جانی و مالی از طریق دانش‌آموزان به راحتی امکان‌‌پذیر است.

نوری به برگزاری مانور زلزله در سطح منطقه ۸ اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ستاد مدیریت بحران منطقه ۸، آماده‌سازی شهروندان در هنگام مواجه با زلزله بوده تا هنگام وقوع حادثه با توجه به عملکرد مناسب شرایط را مدیریت کنند تا شرایط عادی شود.

شهردار منطقه ۸ عنوان داشت: افزایش سطح آگاهی شهروندان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی آنان نسبت به پدیده‌های طبیعی از جمله ا هداف برگزاری مانور زلزله است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اعضای گروه «وام» دراین منطقه طی سال جاری اظهار داشت: گروه «دوام» در محلات منطقه ۸ تشکیل شده و بر همین اساس آموزش آمادگی در برابر زلزله به مدارس سطح منطقه از اولویت های برنامه های ستاد مدیریت بحران در سال جاری است.

شهردار منطقه ۸، با تاکید بر مقاوم سازی بافت های فرسوده گفت: بیشترین تراکم بافت فرسوده در ناحیه ۳ منطقه 8 واقع شده است.

نوری گفت: در بحث آموزش نیز نیازمند یک رویکرد جدید هستیم و بایستی یک نهضت اطلاع رسانی جدید که همراه با یک پویش اجتماعی باشد را طراحی کنیم.

شهردار منطقه ۸ در ادامه از ساخت سوله بحران در ناحیه ۳ خبر داد و تصریح کرد:  با توجه به تراکم جمعيت در این ناحیه، ضرورت ساخت سوله بحران در این ناحیه اهمیت دارد.

همچنین دکتر تقی زاده قائم مقام سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران بر اجرای مستمر مانورهای آمادگی با هدف جلب مشارکت تمامی سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری و نیز همکاری شهروندان در مناطق تاکید کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران در منطقه از نقش هماهنگ کننده تمامی نهادهای خدمات شهری سطح منطقه و اعمال مدیریت یکپارچه شهری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۸، یک منطقه پیش رو در  زمینه مدیریت بحران در میان مناطق است، افزود: برای مقابله درست با بحران باید باور به بحران را در بین خود تقویت کنیم، با ایجاد این باور می توانیم در همه زمینه ها درست، فعال و علمی برخورد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر