۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۴۹
مهدی عابدی دوشنبه در جلسه ارزیابی مانور افت فشار گاز در اسفراین اظهار کرد: پدافند غیرعامل از زندگی افراد شروع می شود و مردم باید بتوانند در بحران های مختلف راهی برای مدیریت آن داشته باشند .
مهدی عابدی دوشنبه در جلسه ارزیابی مانور افت فشار گاز در اسفراین اظهار کرد : باید به سمتی برویم که خانواده ها را برای مقابله با بحران آماده کنیم .

وی افزود: مردم باید یاد بگیرند چگونه خود رادر بحران مدیریت کنند .

عابدی گفت: پدافند غیرعامل از زندگی افراد شروع می شود و مردم باید بتوانند در بحران های مختلف راهی برای مدیریت آن داشته باشند .

وی بر لزوم رفع نقص دستگاه های اجرایی وعدم آمادگی ها تاکید کرد و افزود: برای مدیریت بحران باید برنامه ریزی داشت .

فرماندار اسفراین برگزاری مانور افت فشا رگاز در اسفراین را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: فهم مدیریت بحران در شهرستان ایجاد شده و دستگاهها اجرایی بحران را جدی گرفته اند .


*صنایع بزرگ استان مجهز به سوخت جایگزین شوند

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در حاشیه این مانور گفت : هم اکنون ظرفیت پایشگاه های کشور روزانه ۵۷۰میلیون مترمکعب گاز است ولی مصرف گاز در پیک مصرف یعنی فصل زمستان ۲۰۰میلیون متر مکعب بیشتر ازاین میزان است.

محسن عرب مقصودی بابیان اینکه مصرف گاز دچار موازنه منفی است گفت: شرکتهای گازرسانی استانی در رساندن گاز به کارخانجات ، شهرها و روستاها از پروژه های پالایشگاهی جلو افتاده اند و این منجر به موازنه منفی شده که درآن مصرف از تولید جلو می زند.

وی افزود: با تکمیل پروژه های پالایشگاهی تولید فعلی به ۱۲۰۰میلیون متر مکعب خواهد رسید که در بحث صادرات ارز آوری خوبی برای کشو ردارد .

عرب مقصودی ادامه داد: الویت قطع گاز در شرایط بحرانی صنایع سنگین و پرمصرف هستند و صنایع استان باید مجهز سوخت جایگزین را برا ی مواقع بحرانی باشند .

وی بااشاره به اهداف برگزاری مانور افت فشار گاز دراسفراین گفت: آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی و محک تجهیزات برای مقابله با بحران از جمله اهداف این مانور است .

عرب مقصودی گفت: به دلیل اینکه اسفراین در اتنهای خط لوله گاز استان است این شهرستان در صورت افت فشار گاز بدترین شرایط را دراستان پیدا می کند که باید برای مدیریت ان آماده باشد . 

مانور افت فشارو قطع گاز با حضور شهرهای معین جاجرم و بجنورد و استانهای معین سمنان ، خراسان رضوی و گرگان دوم آذر دراسفراین با حضورسازمانهای مرتبط برای مقابله با بحران احتمالی ناشی از پدیده ال نینو برگزارشد. 

شهرستان اسفراین به علت قرار گرفتن در انتهای خط لوله گاز استان آسیب پذیرترین شهرستان استان خراسان شمالی در شرایط بحران و افت فشار گاز  است .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر