۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۹۶
فرماندارگچساران:
فرماندار گچساران گفت: پدافند غیرعامل برای مقابله با هرگونه حوادث در اجرای طرح های عمرانی به صورت جدی لحاظ شود.
عبدالرحیم رحیمی روز شنبه در اولین همایش استانی معماری، شهرسازی، استحکامات و سازه های امن در برابر میکروبی و گازه های سمی و انفجارهای خارج از سازه با رویکرد پدافند غیرعامل افزود: مقاوم سازی سازه ها و الزامات پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی این شهرستان از سوی متولیان امر رعایت شود.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل مربوط به کار مهندسی، عمرانی، معماری و مسائل سازه در احداث زیرساخت های جامعه است.

رحیمی ابراز کرد: یکی از وظایف کارگروه پدافند غیرعامل در سطح شهرستان شناسایی مشکلات و پیش بینی های لازم برای مقابله با حوادث و وقایع در کوتاه ترین زمان است.

وی گفت: تمامی طرح های عمرانی در سطح شهرستان قبل از شروع فعالیت، الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

فرماندار گچساران گفت: تهدیدهای دشمنان در نوع و شکل، تغییرات بسیاری داشته که لازم است در ایجاد زیرساخت ها این موارد در نظر گرفته شود.

رحیمی تصریح کرد: در مکان هایی که از سازه های مقاومی برخوردار است خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث به حداقل می رسد که این امر باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

وی انجام برخی از اعمال پیشگیرانه را از مصادیق پدافند غیرعامل دانست و گفت: امکانات و زیرساخت های مورد نیاز از سوی مسئولان تامین، تا بتوان در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کرد.

شهردار دوگنبدان در این همایش گفت: طرح های عمرانی شهرداری دوگنبدان با رعایت الزامات پدافند غیرعامل احداث می شوند.

اردلان زینل زاده افزود: هر ساخت و سازی در شهر دوگنبدان با استعلام و تایید نظام مهندسی ساختمان اجرایی می شود.

زینل زاده هدف از برگزای این همایش را توجه به ایجاد سازه های امن با رویکرد تاثیر اعمال ضوابط شهرسازی و معماری در پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی در امنیت شهروندان در هنگام بروز حوادث طبیعی نقش مهمی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر