۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۸۲۲۳
سردار جلالی در دومین همایش مشترک پدافند جامع عنوان کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه برخی سیاسیون به تصور غلط معتقدند که قدرت نظامی آمریکا می‌تواند ظرف یک هفته کار ما را تمام کند، گفت: باید بگوییم اگر دشمن از چنین قدرتی برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمی‌نشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و نشستن پشت میز مذاکره کرد.
سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در دومین همایش مشترک پدافند جامع (پدافند عامل و پدافند غیرعامل) که در قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی که مقام معظم رهبری فرمودند "چهره تهدید در حال استحاله و تغییر است و خودش را به شکل نفوذ نشان می‌دهد" کارشناسان ما به بررسی اسناد کمیسیون امنیت ملی آمریکا پرداختند؛ که بخشی از آن از طریق رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا منتشر شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر دشمن از توان رویارویی مستقیم نظامی با کشورمان برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمی‌نشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و انجام مذاکره کرد.

وی ادامه داد: در این گزارش آمده بود که "به دلایل مختلف از حوزه رویارویی نظامی با ایران باید پرهیز کرد. ما نمی‌توانیم برآورد درستی از قدرت نظامی ایران داشته و آن را کنترل کنیم"؛ لذا این موضوع قدرت و توانمندی نظامی ما است که مفهوم مبهمی را در ذهن دشمن ایجاد کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: همچنین در این گزارش آمده "موضوع دوم استراتژیک بودن سرزمین ایران و بحث میزان نفت و انرژی است، که با کنترل ایران از منطقه (خلیج فارس) به سایر نقاط جهان صادر می‌شود، و موضوع سوم موضع‌گیری رهبر ایران است که در واقع بارها مطرح کرده که دوران بزن و در رو تمام شده است".

سردار جلالی تصریح کرد: گفته‌های رابرت گیتس بدان معناست که کنترل سطح جنگ، طول و عمق آن دیگر در اختیار آمریکا نیست، و جنگ با ایران می‌تواند منافع آمریکا را در مقیاس جهانی تحت تأثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: این گزارش با ذکر دلایل ارائه شده به این نتیجه می‌رسد که تنها راهکار مقابله با ایران توسعه تهدیدات نیابتی و قرار گرفتن آمریکا در پشت جبهه و هدایت گروه‌های تروریستی علیه ایران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: موضوع بعدی که می‌توانیم از آن نتیجه بگیریم این است که قدرت و توان نظامی ما این مسئله را به دشمن تحمیل کرده که از رویارویی مستقیم نظامی با ما بپرهیزد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون به تصور غلط معتقدند که قدرت نظامی آمریکا می‌تواند ظرف یک هفته کار ما را تمام کند، افزود: باید بگوییم اگر دشمن از چنین قدرتی برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمی‌نشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و نشستن پشت میز مذاکره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر