۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۷۶
سردارجلالی درهمایش پدافندغیرعامل درمنطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر این که هنگام ساخت واحدهای پتروشیمی باید به مساله پدافند غیرعامل توجه بیشتر کرد، گفت: تا 45 روز آینده نخستین مرکز درمان شیمیایی کشور دایر می شود.
به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی در همایش پدافند غیرعامل که در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته قرارگاه پدافند غیرعامل شیمیایی کشور تشکیل و سند راهبردی پدافند شیمیایی تدوین شده است که راهبردی برای همه دستگاه ها محسوب می شود اما همچنان در بخش پروتکل های لازم برای بخش تشخیص عامل شیمیایی مصدوم کننده، فقدان حس می شود.

وی با تاکید بر این که پدافند غیرعامل ربطی به اعمال تحریم یا حذف تحریم ها ندارد، گفت: در بخش پدافند غیرعامل در صنعت پتروشیمی باید آمادگی و اقتدار افزایش و آسیب پذیری کاهش یابد؛ موضوع پدافند غیرعامل، موضوع امنیت ملی است و خصوصی یا دولتی بودن شرکت مطرح نیست. هر زیرساختی که برای کشور خدمات ایجاد کند مورد تهدید قرار می گیرد. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به آیین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان، بر لزوم توجه به مساله پدافند غیرعامل هنگام ساخت مجتمع های پتروشیمی تاکید کرد و ادامه داد: میزان باید درنظر گرفت که بهره وری پدافند غیرعامل بالا است. در شرکت های پتروشیمی به نکاتی از جمله نزدیک بودن مخازن، عدم پیش بینی قدرت ریکاوری و ... توجه کرد. خوشبختانه دانش پتروشیمی در کشور رشد کرده و خود می تواند آسیب ها را احصاء کند.

سردار جلالی با اشاره به اهمیت مدیریت بحران نیز، تاکید کرد: باید سناریوهای تهدید دیده شود؛ ماهشهر به مدیریت بحران جامع نیاز دارد که فرمانده داشته باشد. در عسلویه بر اساس تمرینی که صورت گرفت مشاهده شد که آمادگی برای مدیریت بحران در حوزه نشت آمونیاک نداشتند و آمادگی پزشکی بسیار پایین بود.

وی با اشاره به لزوم توزیع وظایف و تقسیم کارها میان دستگاه ها، تصریح کرد: باید به مدیران و کارشناسان آموزش های لازم در زمینه پدافند غیرعامل داده شود. از سوی دیگر کارکرد دستگاه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن، از کار نیافتاده باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دربخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که استراتژی ما دفاعی است، خاطرنشان کرد: به غربی ها گفته شده که خود را درگیر ایران نکنند چراکه هرگونه جنگ علیه ایران، کل منطقه را به آتش می کشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر