۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۳۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: مرکز قرنطینه در مرز مهران ایجاد می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، پرویز شریفی در نشست خبری اظهار داشت: پدافند غیرعامل با مدیریت بحران کاملاً متفاوت است به گونه‌ای که پدافند غیرعامل خطرات خارج از مرزها را مورد بررسی و رصد قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر نظامی برای حفاظت از سرزمین خود نیازمند ابزار هستند، افزود: امکانات سخت‌افزاری لازم برای حفاظت را پدافند غیرعامل می‌گویند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامات غیرنظامی با هدف بازدارندگی و ارتقای قدرت روانی و کاهش آسیب پذیری است، عنوان کرد: پدافند غیرعامل فقط مختص به کشور ایران نیست و کشورهایی دیگر نیز دارای پدافند غیرعامل هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال 82 فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر کردند، گفت: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل با عنوان "مصونیت سازی، همدلی و همزبانی دولت و ملت" است.

شریفی عنوان کرد: هم‌زمان با این هفته برنامه‌های مختلفی در استان ایلام نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: 11 کارگروه تخصصی شامل کارگروه آب و انرژی، جهاد کشاورزی، بسیج و مشارکت‌های مردمی، فناوری و اطلاعات، امنیتی، اجتماعی و شهری در این پدافند تشکیل شده و قرارگاه‌های سایبر، بیولوژیک، پرتوی و دفاع اقتصادی نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام خاطرنشان کرد: در هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های مانند برگزاری رزمایش واکنش سریع توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در دره شهر و  رزمایش "به لک اوت" شرکت برق در ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز قرنطینه در مرز مهران ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره ریسک در صنعت آب و برق، اجرای رزمایش در محل یکی از واحدهای صنعتی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر برگزار می‌شود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر