۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۴۵۳
کارشناسان، صحبت هاي نخست وزير رژيم صهيونيستي را در مجمع عمومي سازمان ملل، در سطح يک ديپلمات دون پايه توصيف کردند.
به گزارش پایداری ملی، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشي به قلم نظير مجلي نوشت: در حالي که سران راستگراي اسراييل، از صحبت هاي بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، در مجمع عمومي سازمان ملل، تمجيد مي‌کردند، کارشناسان شديدا از اين صحبت ها انتقاد کردند و اين صحبت ها در حد يک ديپلمات دون پايه دانستند نه رهبري که بايد به مردم اميد بدهد.
راستگرايان افراطي از صحبت هاي نتانياهو انتقاد کردند، معتقدند اين صحبت ها با واقعيت ارتباطي ندارد زيرا فلسطيني ها پذيراي آن نيستند. نفتالي بنت، وزير آموزش و رئيس حزب شهرک نشينان، در اين خصوص گفت: زمان تاسيس کشور فلسطين گذشته است و اسراييل بايد بداند چگونه مي‌تواند به شيوه اي ديگر دوستي فلسطيني ها را کسب کند، دوستي که در مسائل امنيتي با قاطعيت بايد همراه باشد و در مسائل اقتصادي و رفاهي بايد با سخاوت بسيار همراه باشد.
اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان نيز گفت: نتانياهو به جاي اينکه راه هاي حل هاي علمي ارائه دهد، زبان ترساندن را به کار برد، اگر راه هاي عمل کردن و نه فقط سخنراني را بلد بود، از فرصت پيش آمده در منطقه استفاده و دستکم سه توافقنامه جديد صلح با عرب ها امضا مي‌کرد.
يئير لابيد، رئيس حزب مخالف «آينده وجود دارد» نيز گفت: صحبت هاي نتانياهو در انتقاد از سازمان ملل مهم بود اما نتوانست در خصوص مسئله سرنوشت ساز، که همان آينده اسراييل در منطقه است، مواضع قانع کننده اي ارائه دهد. رهبر واقعي، رهبري است که ملتش را به سمت تغييري بهتر پيش مي‌برد نه کسي ملتش را به ادامه سختي و جنگ بشارت مي‌دهد و نقشه هاي مقاومت کاذب را ترسيم مي‌کند.
ايمن عوده، رئيس فهرست مشترک که شامل احزاب عربي ملي در کنست اسراييل است، صحبت هاي نتانياهو را قديمي توصيف کرد و گفت:‌صحبت هاي او مانند تئاتر بود، هرچند خوب صحبت کرد، سياست هاي خصمانه اسراييل را پنهان نکرد، سياست هايي که اشغالگري اساس آن است و احساس نفرت و دشمني را بيشتر مي‌کند.
يوسف جبارين نيز از همين فهرست گفت: نتانياهو تلاش مي‌کند، در برابر جهان به عنوان يک چهره ديپلماتيک ظاهر شود، اما همه مي‌دانند که او با تاسيس دو کشور در مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت، مخالف است. وي، اسراييل را به سمت رژيم آپارتايد سوق مي‌دهد؛ رژيمي که از طريق آن اسراييل بر سرنوشت و آينده پنج ميليون فلسطيني سيطره مي‌يابد و حق آزادي و تعيين سرنوشت را از آنها مي‌گيرد.
وي افزود: بخش عمده صحبت هاي نتانياهو به ترساندن جهان از «شبح ايران» اختصاص داشت، که اين راهبرد ترساندن و شيطنت است. نتانياهو تلاش کرد از درگيري هاي داخلي برخي کشورهاي عربي، حوادث خونيني که در منطقه رخ مي‌دهد، بهره برداري و اشاره کند، اسراييل تنها دمکراسي خاورميانه است و ما مي دانيم که دروغ مي‌گويد.
به نوشته الشرق الاوسط، روزنامه نگاران که تقريبا بر اين مسئله توافق دارند که صحبت هاي نتانياهو، شکست خورده بود. 

پاسخ کارشناس نمايندگي ايران در نيويورک به اظهارات نتانياهو 
در پاسخ به اظهارات بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، کارشناس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک در سخناني در اين مجمع گفت: با نهايي شدن برجام، نتانياهو پوششي را که براي مخفي کردن جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين لازم دارد از دست داده است.
فروزنده وديعتي گفت: نتانياهو و همقطارانش مايل بودند کماکان با اين موضوع ساختگي (پرونده هسته اي کشورمان) همگان را مشغول کنند تا بتوانند اشغال فلسطين و سرکوب وحشيانه مقاومت آنها را ادامه دهند.
وي همچنين به حمايت رژيم صهيونيستي از عناصر داعش در ناحيه اشغالي جولان سوريه و نواحي مجاور آن اشاره کرد و آن را تلاشي از سوي اين رژيم براي تداوم و افزايش تنش در منطقه دانست.
وديعتي گفت: صهيونيستها به دنبال افزايش تنش هستند زيرا صلح و ثبات در منطقه تهديدي حياتي براي آنهاست و اگر منطقه آرام شود توجهات به اسرائيل معطوف مي شود و آنها بايد توضيح دهند که چرا برغم ظاهرسازي شان مبني بر حمايت از گفتگوهاي به اصطلاح صلح - که ظرف 25 سال اخير بي نتيجه ادامه داشته است - کماکان به توسعه غيرقانوني شهرک ها در سرزمين فلسطين ادامه مي دهند.
کارشناس نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در ادامه خاطرنشان کرد: اين رژيم و اذنابش در بسياري از کشورها هرچه در توان داشتند انجام دادند تا دولتها را از حمايت از توافق هسته اي باز دارند، اما به سختي شکست خوردند. با توجه به اين مساله مي توان فهميد که چرا نتانياهو امروز اينقدر عصباني بود و بي شرمانه به نمايندگان ملت هاي حاضر در مجمع عمومي و کل جامعه بين المللي توهين کرد.
وديعتي در پايان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران متعهد به اجراي وظايف خود تحت برجام است و با کمک جامعه بين المللي صلح و ثبات را به منطقه بازخواهد گرداند. از اين رو در سالهاي آينده نمايندگان اين رژيم همواره برافروخته تر و عصباني تر خواهند بود و هر چه آنها عصباني تر باشند، منطقه آرام تر خواهد بود.

اذعان نتانياهو به شکست در جدال با توافق هسته اي ايران
پايگاه اينترنتي اسرائيلي نشنال نيوز نوشت مقامات‌ آمريکايي مي گويند بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به مناقشه عليه توافق هسته اي ايران پايان داده است.
بر اساس اين گزارش، سخنراني نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک نشانه پايان يافتن جدال آشکار او عليه توافق هسته اي است.
مقامات بلندپايه آمريکايي روز جمعه در گفتگو با روزنامه هاآرتص اعلام کردند نتانياهو به دولت آمريکا اطلاع داد که سخنراني روز پنجشنبه اش در مجمع عمومي سازمان ملل -که در آن به شدت از توافق هسته اي حاصل شده بين ايران و شش قدرت جهاني انتقاد کرد- پايان جدال آشکار او براي مقابله با اين توافق محسوب مي شود.
يک مقام آمريکايي به نقل از مشاوران نخست وزير اسرائيل اعلام کرد:‌ «آنها درست پس از پايان سخنراني نتانياهو به ما اعلام کردند که پرونده ايران در سخنان نتانياهو بسته شده است و گذشت زمان نشان خواهد داد اين موضوع صحت دارد يا خير.»
مقامات بلندپايه آمريکايي تأکيد کردند دولت واشنگتن پس از ماه ها جدال بر سر توافق هسته اي از پيام هاي يهوديان دريافته است که نخست وزير اسرائيل آماده مذاکره درباره گام هاي بعدي است که آمريکا و اسرائيل به صورت مشترک مي توانند در ارتباط با ايران و فعاليت هاي خرابکارانه اش در منطقه بردارند .
نتانياهو در آغاز ماه نوامبر قرار است در کاخ سفيد با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ديدار کند . اين نخستين ديدار آنها طي بيش از يک سال محسوب خواهد شد. روزنامه هاآرتص گزارش داد مقامات بلندپايه دولت آمريکا اميدوارند ديدار کري وزير امور خارجه اين کشور شواهد بيشتري در ارتباط با آمادگي اسرائيل براي رو به رو شدن با واقعيات ارائه کند.
نتانياهو طي سخناني در روز پنجشنبه اين موضوع را رد نکرد که چنين پيامي را به آمريکايي ها ارسال کرده است و اعلام کرد:‌ «من توافق هسته اي را تأييد نکردم.»
هاآرتص گزارش داد نتانياهو تأکيد کرد زمان آن فرا رسيده است تا پس از توافق هسته اي به آينده بنگريم و بر چندين موضوع اساسي براي ادامه جدال با ايران متمرکز شويم.
او خواستار اجراي سازش ناپذيرانه توافق هسته اي از جمله تأييد اين موضوع شد که بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در حال انجام بازرسي هاي موثر از تأسيسات هسته اي ايران هستند. نخست وزير اسرائيل همچنين گفت: « بايد ايران را وادار به رعايت کردن تعهدات هسته اي اش کرد.» او افزود: «بايد تأييد شود نقض هاي ايران در زير فرش هاي ايراني پنهان نخواهد شد.»
نتانياهو همچنين خواستار اجراي راهکاري دقيق براي بازگرداندن سريع تحريم ها در زماني شد که ايران تعهدات خود را نفض کرده است.
بر اساس گزارش هاآرتص، در نهايت اين که نخست وزير اسرائيل خواستار اقدام بين المللي عليه اقدامات خرابکارانه ايران در منطقه و حمايت تهران از سازمان هاي تروريستي همانند حزب الله و حماس شد.
روابط بين آمريکا و اسرائيل طي ماه هاي اخير به سبب اظهارات تند و تيز نتانياهو در قبال توافق هسته اي ايران و خطراتي که اين توافق در پي دارد، تيره شده است.
با اين حال، مقامات آمريکايي اخيرا لحن انتقادات خود را از مخالفت هاي اسرائيل در قبال توافق هسته اي تعديل کرده اند.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا با نخست وزير اسرائيل تلفني درباره ايران گفتگو و بر تعهد آمريکا در حفظ امنيت اسرائيل تأکيد کرد . جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا نيز در گفتگو با رهبران يهوديان اعلام کرد مقامات واشنگتن خواهان ديدار با مقامات اسرائيلي و گفتگو درباره چگونگي ارائه تضمين هاي نطامي به اسرائيل در مقابل دشمنانش است.
بايدن به ميهمانانش گفت آمريکا «به طور کامل» آماده گفتگو با جامعه اطلاعاتي و دفاعي اسرائيل است تا از آنها اين سوال را بپرسد که «شما به چه چيزهايي نياز داريد؟»
خود اوباما نيز با خاخام هاي آمريکايي تلفني گفتگو کرد و گفت مذاکرات امنيتي با اسرائيل از سر گرفته شده است.

اذعان نتانياهو به شکست در جدال با برجام/واهمه رژيم صهيونيستي از کتاب رهبر معظم انقلاب
کتاب رهبر معظم انقلاب، رژيم صهيونيستي را به واهمه انداخته است     
تايمز آو اسرائيل نوشت کتاب آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران حاوي راهکارهاي نابودي اسرائيل است.
بر اساس اين گزارش ، کتاب جديد آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل طي سخنانش در مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره آن صحبت کرد ، چندان هم جديد نيست.
اين کتاب چهارصد صفحه اي درباره طرح آيت الله خامنه اي براي نابودي اسرائيل است.
گفته مي شود اين کتاب چند روز پس از دست يابي به توافق هسته اي در ماه ژوئيه، منتشر شد.
نخست وزير اسرائيل درباره اين کتاب گفت: «کتاب چهارصد صفحه اي او درباره جزييات طرحش براي نابودي اسرائيل است.»
با اين حال؛ اين کتاب که «فلسطين» نام دارد، در واقع شامل مجموعه سخنراني هاي رهبر معظم انقلاب که در سال هاي اخير چندين بار چاپ شده اند.
چاپ سوم آن -که در سال دو هزار و دوازده انجام شد- با جلدي جديد -هماني که نتانياهو در روز پنجشنبه نشان داد - چاپ شده و در پايگاه رهبر معظم انقلاب موجود است.
با اين حال، مشاوران نتانياهو تأکيد کردند حق با نتانياهو بود وقتي که اعلام کرد کتابي که در دستش قرار دارد پس از چهاردهم ژوئيه منتشر شده است، زماني که توافق هسته اي بين ايران و شش قدرت جهاني در پايتخت اتريش حاصل شد.
اوفير گندلمن سخنگوي نتانياهو براي رسانه هاي عرب زبان روز جمعه در نيويورک در گفتگو با تايمز آو اسرائيل اعلام کرد: «همان گونه که نخست وزير اعلام کرد جديدترين نسخه اين کتاب پس از دست يابي به توافق وين منتشر شد.»
در ماه اوت، نيويورک پست مقاله اي درباره «کتاب جديد» آيت الله خامنه اي رهبر معظم ايران درباره فلسطين منتشر کرد. در اين مقاله - که در آن به نسخه هاي مختلف اين کتاب طي چند سال اشاره اي نشده بود-، از رسانه هاي خبري اسرائيل نقل قول شده بود.
يکي از مشاوران نتانياهو اعلام کرد: ‌«ما اين کتاب را براي خود نگه خواهيم داشت.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر