۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۵
مانور پدافند غبر عامل بصورت نمادین در مدرسه آسیه شهر نخل تقی عسلویه با حضور مسئولین برگزار گردید.
در این رزمایش محمد شبانی فرمانده حوزه شهید فهمیده شهرستان عسلویه ،در تعریفی پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات و برنامه هایی دانست که باید قبل از بروز خطر اندیشیده شود تا میزان آسیب پذیری به حداقل برسد و افزایش ایمنی ،ارائه آموزش صحیح حفاظت از جان ، کاهش آسیب پذیری ،خسارات، صدمات و تلفات و ایجاد آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبهرا از اهداف برگزاری رزمایش برشمرد.

وی افزود:در حال حاضر دشمن جرات حمله نظامی را نخواهد داشت اما عقل حکم می کند که همیشه در برابر حملات دشمن آماده دفاع باشیم و آموزش پدافند غیر عامل از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید با آموزش و نهادینه سازی، آمادگی های لازم در این زمینه صورت پذیرد و از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

گفتنی است در این رزمایش دانش آموزان با شنیدن صدای آژیر قرمز مبنی بر وقوع حمله هوایی، در اماکن امن ساختمان مدرسه پناه گرفته و به اجرای نکات و دستورالعمل های لازم برای حفظ جان خود از صدمات احتمالی پرداختند، مهار آتش سوزی و انتقال مصدومان این حادثه فرضی به مراکز درمانی از دیگر برنامه های این رزمایش بود.

وی ادامه داد: رویکرد ما توجه دقیق به حوزه‌های تهدید با نظر به مسائل مختلف هر حوزه است و در این زمینه در نظر داریم تا از پدافند سنتی فاصله گرفته و در هر حوزه‌ای متناسب با نیازی که وجود دارد نگاهی علمی و دانش محور را اختیار کنیم.

وی تصریح نمود :هدف از پدافند غیرعامل آمادگی در مقابل هر نوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی می باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر