۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۸۶
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از تشکیل جلسه کارگروه محیط زیست به منظور کنترل بیماری طاعون حیات وحش در زنجان خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.
صفی‌الله کرامتی، شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی اظهار داشت: با مشکل پیش آمده در منطقه خرمنه‌سر طارم جلسه کارگروه محیط زیست تشکیل و در آن مقرر شد دام‌های اهلی از منطقه آلوده دور شوند.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیات برای معدوم‌سازی حیوانات تلف شده با توجه به شرایط صخره‌ای بودن منطقه گفت: روان آب‌ها نیز در این نواحی ضدعفونی می‌شوند.

محمدرضا شهبازی نیز در این جلسه اظهار داشت: کشت محصولات ارگانیگ با توجه به اهمیت و قیمت بالای آن نیاز به نظارت دقیقی در هنگام بهره‌برداری و توزیع دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان از یک هزار و 200 کشاورز داوطلب کشت محصولات ارگانیک 3 نفر موفق به گذراندن مراحل استاندارد آن شدند، گفت: برای کاهش حساسیت و نگرانی مردم در ارتباط با اطمینان ارگانیگ بودن محصولات باید بازرسی و نظارت در این عرصه افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان بیان کرد: با توجه به اینکه قاچاق نهاده‌ها لطمه جدی به تولیدکنندگان و بازار محصولات ارگانیک وارد می‌کند، کنترل این بخش نیز ضروری است.

وی در مورد ساماندهی میدان عرضه احشام در زنجان عنوان کرد: استفاده از میدان عرضه دام قدیمی بدون ساماندهی صحیح آن لطمه بزرگ و نقصی برای زنجان محسوب می‌شود و در ایجاد میدان جدید باید ضوابطی مانند نزدیکی به محل تولید و کشتار و سایر عواملی که در قیمت گوشت موثر است، مورد توجه قرار گیرد.

شهبازی در ارتباط با شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در مناطقی از طارم ابراز کرد: دستگاه‌های مربوطه با تشکیل ستاد موضوع کنترل و پیشگیری از این بیماری را به شکل جدی با بسیج نهادهای ذیربط در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر پیشگیری و کنترل بیماری طاعون بیان کرد: در بخش دام‌های اهلی اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلوده شدن دام‌ها انجام گیرد و با توجه به بحث‌های جوی و کاهش دمای هوا در فصل پاییز دامپزشکی و محیط زیست برای مقابله با این بیماری در آماده‌باش کامل باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر