۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۶۶۰۶
رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال درگیری پیرامون شایعه وقوع زلزله در تهران گفت: وقوع زلزله بزرگ برای تهران شایعه است به گونه ای که دانشگاه تهران این موضوع را رد می‌کند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح آخرین دستاورد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.

ام المصائب مسائل اجتماعی اعتیاد است

رحمانی فضلی ام المصائب مسائل اجتماعی را اعتیاد دانست و عنوان کرد: اولویت اولمان بحث مواد مخدر و اعتیاد است.

وی  با اشاره به اینکه 46 درصد از زندانیان مربوط به مواد مخدر می‌شود خاطر نشان کرد: بهزیستی ، شهرداری، وزارت رفاه و کمیته امداد وظایف اجتماعی و فرهنگی دارند و با توجه به منابعی که در اختیار دارند باید با آسیب اجتماعی برخورد کنند

وزیر کشور با اشاره به این که منابع اگر همه یک جا جمع شود بهتر می‌توانیم اقدام کنیم گفت: افغانستان حضور آمریکا هزار تن مواد مخدر تولید می‌کرد این در حالی است که اکنون این رقم به 6 هزار و 500 تن رسیده است

سال قبل 570 تن مواد مخدر کشف کردیم

رحمانی فضلی با بیان این که 10 تا 12 هزار میلیارد درآمد ناشی از تجارت مواد مخدر است افزود: سال قبل 570 تن مواد مخدر کشف کردیم. به طور یکه در این رابطه 3 هزار و 700 نفر شهید شدند

وی با اشاره به این که در 4 ماهه سال  جاری 20 درصد افزایش کشفیات داشتیم خاطر نشان کرد: برخی از مواد 300 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وزیر کشور با اشاره به این که روش‌های جدید و شیوه های نو در استفاده از مواد مخدر به وجود آمده است گفت: کنترل عرضه یعنی مقابله و کنترل تقاضا یعنی مبارزه با اعتیاد است به طور یکه در کنترل عرضه اقدام کرده‌ایم .

ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

رحمانی فضلی با اشاره به این که مهم‌ترین وسیله برای مبارزه در جهت کنترل تقاضا اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است افزود:  98 و نمیم درصد مردم ما پاک هستند بنابراین آن‌ها باید در قبال یک و نیم درصد و کل آحاد جامعه مسئولیت پذیر باشند.

وی با اشاره به این که باید صیانت اجتماعی به وجود آید گفت: با همه اقشار جامعه ، اعم از هنرمندان، ورزشکاران، مداحان ف جامعه‌شناسان در این راستا جلساتی را برگزار کرده‌ایم بنابراین صدا و سیما هم باید گام‌های بلندی را بردارد تا نتایج اجتماعی شدن را در سال‌های آتی مشاهده کنیم.

وزیر کشور با اشاره به این که مردم کشورمان نسبت به مواد مخدر صنعتی آگاهی کمی دارند گفت: مواد مخدر سنتی مصرف سختی دارد اما مواد صنعتی مصرفشان راحت است.

رحمانی فضلی با بیان این که بیش از 380 مورد تنوع در موارد مخدر صنعتی وجود دارد گفت: متأسفانه خانواده‌ها بعد از طی شدن مسیر طولانی متوجه اعتیاد فرزندانشان به مواد مخدر صنعتی می‌شوند.

 در تهران 13 هزار معتاد متجاهر داریم

وی با تاکید بر این که باید فرهنگ پذیرش این افراد را در جامعه پس از پاک شدن ایجاد کرد افزود: کل ظرفیت جمع آوری معتادان در تهران 400 نفر بود به طوری که جا برای جذب نداشتیم این در حالی است که در تهران 13 هزار معتاد متجاهر داریم.

وزیر کشور با اشاره به این که ظرفیت برای پذیرش معتادین در استان‌ها بیشتر است ادامه داد: در تبریز مرکزی را افتتاح کردیم که حدود هزار نفر گنجایش داشت بنابراین امیدواریم با کمک شهرداری، وزارت تعاون، بهزیستی و وزارت بهداشت بتوانیم متجاهرین را جمع آوری کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر جذب این عده به خانواده ادامه داد: با کمک وزارت کار برای آن‌ها در مراکزمان شغل ایجاد کرده‌ایم لذا کار مشاوره را هم نیز به منظور خود باوری آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که سازمان ملل در این عرصه هیچ کمکی به ما نکرده است گفت: آن‌ها تجهیزات کشف مواد مخدر به دلیل تحریم را به ما نداده‌اند و یا این که کمک اطلاعاتی نمی‌کنند و اطلاعات کاروان‌های قاچاق را به ما نمی‌دهند.

وزیر کشور با بیان این  که برای تمام سیاست‌های کلی برنامه اجرایی نوشته‌ایم ادامه داد: باید به بنیان اقتصادی قاچاق ضربه زد.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که باید بنیان اقتصادی قاچاق را لطمه وارد سازیم گفت:با همکاری وزارت اقتصاد سیستم ضد پول‌شویی را در این حوزه ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان این که از طریق سیستم شبکه توزیع منابع مالی با چند باند برخورد کرده‌ایم اظهار داشت: امسال رئیس جمهور در شرق کشور اعتباری را در نظر گرفته است به طوری که قرار شده است تا سپاه هم نیز معادل همان اعتبار را در اختیار بگذارد.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چه اقدامات مقابله را وزارت کشور در راستای مبارزه انجام داده است گفت: موقعیت جغرافیایی ایران، تنوع مرز و همسایگان شرایطی را ایجاد کرده است که متأثر از ناامنی همسایگان به حساب می‌آید.

رحمانی فضلی با اشاره به این که پاکستان و افغانستان تسلطی بر مرزهای خود ندارند گفت: در عراق هم نیز حاکمیت بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: در مناطق مرزی و شرق کشور علاوه بر این که مرز خود را کنترل می‌کنیم اقدام به کنترل آ« سوی مرزها هم نیز می‌کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئول امنیت داخلی کشور است خاطرنشان کرد: شورای تأمین در استان‌ها تشکیل می‌شود به طوری که حریم امنیتی کاملاً در کشور پهن است.

رحمانی فضلی با تاکید بر این که ایران امن‌ترین کشور منطقه است عنوان کرد: نیروهای کشورمان بر مرزها مسلط هستند.

رشد اقتصادی بدون عدالت میسر نمی‌شود

وی با اشاره به این که باید در ایجاد عدالت اقتصادی اقدام کرد گفت: رشد اقتصادی بدون عدالت میسر نمی‌شود.

 در 6 ماهه گذشته 50 درصد قاچاق سوخت کاهش یافت

وزیر کشور با تاکید بر این که 50 درصد قاچاق سوخت ظرف شش ماه گذشته کاهش یافته است ادامه داد: در گمرک به جای برگ سبز شاهد به کار گیری بارکد هستیم بنابراین در حوزه ارز و کالا هم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی با اشاره به این که دستگاه ایکسری در مناطق مرزی کم داریم گفت: متولیان به همراه قوانین حاکم و تکنولوژی به خوبی اقدام کنند.

وقوع زلزله بزرگ در تهران شایعه است

وی در پاسخ به سؤال درگیری پیرامون شایعه وقوع زلزله در تهران گفت: وقوع زلزله بزرگ برای تهران شایعه است به گونه ای که دانشگاه تهران این موضوع را رد می‌کند.

وزیر کشور با بیان این که  امکانات بحران در تهران با توجه به حجم جمعیت و احتمال خطر کم است اضافه کرد: اخیراً ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داده است و مقرر شد تا مرکز مدیریت بحران را در منطقه ای نزدیک به فرودگاه امام خمینی تشکیل دهیم تا ظرفیت به 5، 6 برابر برسد.

رحمانی فضلی با اشاره به این که امکان تخلف و تقلب در انتخابات ایران وجود ندارد گفت: مردم در انتخابات تعیین کننده هستند.

وی در پاسخ به سؤال پایانی مجری برنامه پیرامون اسیدپاشی اصفهان و شیراز افزود: وزارت کشور پیگیر این دو حادثه است به طوری که در حادثه شیراز کسانی که در مسئله دخالت داشتند قوه قضاییه به مسئله رسیدگی می‌کنند اما در مسئله اصفهان وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بر روی این مسئله کار می‌کنند و چند هزار نفر تحت کنترل قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور افزود: اخیراً فردی را به خاطر جرایم زیاد دستگیر کرده‌ایم  طی اعترافاتی که داشته مدعی شده است که اسیدپاشی را انجام داده است اما این موضوع از طرف مصدومین تایید نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر