۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۷۳۰
نگاهی به تکنیک های جاسوسی سیا؛
تکنیک های جاسوسی سازمان سیا در سراسر جهان با توسل به ابزارهای پنهانی همچنان در حال اجراست و افشاگری های ویکی لیکس مهر تاییدی بر آن است.
پوشش گسترده‌ی فعالیت های سرویس های جاسوسي آمریکا از سوي رسانه هاي نوشتاري و فیلمسازان مختلف از جمله هالیوود نشان مي دهد که چه بودجه زيادي از سوي کنگره آمريکا به فعاليت هاي مخفي چنين موسساتي تعلق گرفته است.

بنابراين، افشاگری های اخیر در مورد فعالیت های سرویس های جاسوسي آمریکا که توسط ویکی لیکس و دیگر منابع منتشر شده، به سختی می تواند هر کسی را متعجب کند. در واقع، آنچه تعجب آور است رویکرد گاه به گاه سیاستمداران آلمانی، فرانسوی، و انگليسي در قبال این واقعیت است که آنها چقدر از لحاظ مالی و نظامی وابسته به واشنگتني هستند که به طور مداوم از آنها جاسوسی مي کند.

ابزار جاسوسي الکترونیکی که توسط سازمان سیا و آژانس امنيت ملي آمريکا(NSA) استفاده مي شود، نرم افزارهايي مانند PRISM و Xkeyscore هستند که به آمریکا اجازه می دهد کنترل بیش از 75 درصد از ترافیک اینترنت جهانی را در اختیار گیرد. با این حال، تمایل آمریکا برای کنترل کامل بر جهان است تنها به ابزار الکترونیکی محدود نمی شود.

حتی بهترین دوستان انسان نیز می تواند به عنوان یک منبع موثربرای کسب اطلاعات توسط سیا هدف گرفته شود. حیوانات خانگی با توجه به اینکه در همه جا -از خانه گرفته تا محل برگزاری سمینارها- آزادانه عبور و مرور می کنند، می توانند ابزاری برای نفوذ و جاسوسی باشند؛ به ویژه اگر این حیوانات خانگی به اشخاص معروفی تعلق داشته باشند.

38 تن از 44 رئیس جمهور آمریکا سگ و یا حیوان خانگی دیگری را همواره در کنار خود داشته اند.

همه این حقایق برنامه مخفی سیا را برای جاسوسی با استفاده از گربه ها و دیگر حیوانات خانگی برملا می کند.  «ویکتور مارچتی» افسر سابق سیا فاش کرده است که تراشه های الکترونیکی برای جاسوسی در بدن گربه ها جاسازی می شود.

بنابراین «آنگلا مرکل» و دیگر سیاستمداران با نفوذ که به طور مداوم هدف جاسوسی قرار می گیرند نباید تنها مراقب اطلاعات محرمانه خود در گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و تلفن های همراه شان باشند بلکه باید حیوانات خانگی خود را نیز بدقت کنترل کنند تا ابزار جاسوسی آمریکا نباشند. به ویژه این قضیه زمانی برجسته تر خواهد شد که این حیوانات توسط کسانی هدیه داده شده باشند که با سیا  و یا آژانس امنیت ملی آمریکا در ارتباط باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر