۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۵۶۷۱
وزارت خارجه فرانسه:
وزرات خارجه فرانسه اعلام کرد سفر وزیر خارجه این کشور به ایران زمینه‌ساز ازسرگیری گفتگوی سیاسی در بالاترین سطح میان دو کشور خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فرانسه، وبگاه وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: متعاقب توافق «تاریخی» حاصل شده در وین در 14 ژوئیه، «لوران فابیوس» وزیر خارجه، 29 ژوئیه به تهران سفر خواهد کرد. از 12 سال قبل تاکنون، این نخستین سفر یکی از وزرای خارجه فرانسه به ایران است.

این بیانیه افزود: «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران میزبان فابیوس خواهد بود و او همچنین با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی‌ خود، «علی لاریجانی» رئیس پارلمان، «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور در امور محیط زیست، «رضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و دریاسالار «امیر شمخانی» دبیرکل شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق این بیانیه، سفر فابیوس زمینه‌ساز ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی در بالاترین سطح میان ایران و فرانسه خواهد شد. این دیدار بستری را برای رایزنی درباره همه مسائل موجود در روابط میان ایران و فرانسه، از جمله مسائل منطقه‌ای و مسائل مربوط به کنفرانس کشورهای امضاءکننده (کنفرانس تغییرات اقلیمی در سال 2015 در پاریس) آماده می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر