۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۵۰۰۲
هکرهای ارمنستانی اطلاعات کارت شناسایی و گذرنامه بیش از 5 هزار شهروند آذربایجانی را هک کرده و در فضای اینترنت منتشر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، هکرهای ارتش سایبری ارمنستانیِ مونته ملکنیان (Monte Melkonian) به وب‌سایت اداره گمرک آذربایجان نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه و شخصی 5650 آذربایجانی را به سرقت بردند.

بخشی از این اطلاعات به‌سرقت‌رفته شامل: نام، نام پدر، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کپی گذرنامه‌ها، کارت‌های شناسایی، شماره‌های تلفن همراه و آدرس‌های پست‌های الکترونیک است. همچنین هکرها اطلاعات رِزومه قربانیان را نیز به سرقت برده‌اند.

در مصاحبه اختصاصی با رسانه‌ها، هکرهای ارمنستانی هدف خود از این حمله را پاسخ دادن به حمله سایبری هکرهای آذربایجانی اعلام کرده‌اند.

"ما می‌خواهیم آنها (آذربایجانی‌ها) بدانند که ما آگاه هستیم و برای حملات آماده هستیم. پاسخ ما همواره دردناک‌تر خواهد بود."

علاوه بر این حمله، هکرهای ارمنی 45 وب‌سایت آذربایجانی را هک کردند. هکرها از حمله تغییر ظاهر وب‌سایت استفاده کردند.

درگیری‌های دو کشور آذربایجان و ارمنستان در فضای سایبر قبلاً نیز وجود داشته است. در ماه ژوئن 2014، هکرهای آذربایجانی وب‌سایت رییس‌جمهور ارمنستان و وزارتخانه‌های این کشور را هک کرده بودند.

در حال حاضر هیچ‌گونه ارتباط دیپلماتیکی بین دو کشور وجود ندارد و دو کشور بر سر مسائل ناگورنو قره‌باغ یا قره‌باغ کوهستانی (Nagorno-Karabakh) با یکدیگر مشکل دارند.

آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ اختلاف ارضی دارند. درگيري‌هاي دو كشور آذربایجان و ارمنستان در سال ١٩٨٨ با حمله نيروهاي ارمنستان به منطقه قره‌باغ كوهستاني آغاز شد. در سال ١٩٩٢ بيست درصد از اراضي آذربايجان ازجمله قره‌باغ كوهستاني و هفت منطقه اطراف آن به اشغال نيروهاي ارمني درآمد.

اين دو كشور در سال ١٩٩٤ با يكديگر توافق آتش‌بس امضاء كردند، اما درگيري‌هاي نظامي ميان نيروهاي طرفين هنوز هم سالانه ده‌ها كشته بر جاي مي‌گذارد. جنگ قره‌باغ به‌تنهایی در دهه 90 میلادی، 30 هزار کشته بر جا گذاشت.

قره‌باغ اکنون در کنترل جدایی‌طلبان ارمنی است که از سوی ارمنستان حمایت می‌شوند.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
0
2
تو رو خدا ببین کار به کجا کشیده اینایی هم که زیر پونز بودند اصلا حساب نمی شدند با هم جنگ سایبری می کنند !!!
همه چی بچه بازی شده !!
پاسخ