۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۴۹۱۷
بار دیگر یکی از مراکز دولتی کانادا هدف حملات سایبریِ گروهی از هکرهای ناشناس قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در این حمله یک گروه ناشناس از هکرهای بین المللی مرکز انجمن پلیس انتاریو کانادا را هک کردند و حجم زیادی از اطلاعات حساس این مرکز را به سرقت بردند.

امروزه تقریبا تمامی کشور های دنیا مورد حملات سایبری قرار میگیرد. اخیرا قانونی توسط دولت کانادا وضع شده که به دولت ایبن کشور اجازه می دهد تا اطلاعات خصوصی تمام شهروندان این کشور را در هر زمان به بهانه مبارزه با تروریسم بررسی کند. پس از قانونی شدن این مساله، گروهی از هکرهای ناشناس بین المللی در اعتراض به این قانون از 18 ژوئن شورع به هک کردن مراکز دولتی کانادا کردند.

در این حمله، هکرها به سرورهای انجمن پلیس انتاریو نفوذ کرده و جزییات اطلاعات شخصی 1300 نفر از کارکنان این انجمن را به شرقت بردند.

در یک مصاحبه خصوصی با رسانه ها، هکرهای این گوره ناشناس حمالت خود به مراکز دولتی کانادا را در اتراض به قانون جدید این کشور ادامه می دهند.

اطلاعات هک شده شامل بانک داده‌ی وب سایت این انجمن، اسامی کامل قربانیان، نام کاربری و ایمیل های آنها به همراه رمز هایس عبور آنها بود.

تصویب این قانون به سازمان اطلاعات امنیت کانادا (CSIS) اجازه می دهد که به حریم خصوصی سایبری کلیه شهرواندن کانادا بدون اجازه و بنام مبارزه با تروریسم وارد شود. به عقیده کارشناسان این قانون سازمان اطلاعات امنیت کانادا را به سازمان همتای NSA در کانادا تبدیل می کند.

هم چنین این قانون به سازمان اطلاعات امنیت کانادا اجازه میدهد تا سامانه های کاربرانی که به آنها مشکوک هستند را برای فعالیت های اطلاعات به بدافزار آلوده کنند.  هم چنین این قانون به موسسه های دولتی اجازه میدهد تا اطلاعاتی مالیاتی شهروندان کانادا را به راحتی ردو بدل کنند.
در پاسخ به این قانون، تاکنون گروه هکری ناشناسِ مورد نظر وب سایت های زیر را هک کرده است:

- وب سایت دولت کانادا
- هیئت خزانه داری کاندا
- ادره مالی کانادا که زیر نظر وزارت اقتصاد این کشور است
- اداره خدمات عمومی فدرال کاندا
- اتحادیه پلیس مونترال


درباره سازمان اطلاعات امنیت کانادا

سازمان اطلاعات امنیت کانادا (Canadian Security Intelligence Service-Csis) اصلی‌ترین سازمان اطلاعاتی و امنیت کشور کانادا می‌باشد. دفتر مرکزی این سازمان از سال۱۹۹۵ در اتاوا قرار دارد.
این سازمان در ۲۱ ژوئن ۱۹۸۴ با تصویب پارلمان کانادا و تحت نظارت آن از طریق وزیر امنیت اجتماعی، و همچنین تحت نظارت دادگاه فدرال و کمیته بازبینی اطلاعات و امنیت کانادا (Security Intelligence Review Committee) آغاز بکار کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر