۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۶۸
در سال های اخیر، با ترویج موضوع سیلوسازی و استفاده از سیلاژ علوفه در راستای ذخیره سازی علوفه برای مقاطع بحرانی ( پدافند غیرعامل ) به طور چشمگیری افزایش یافته است.

مهندس محمد اسدی،گفت: از سیلاژ علوفه می‌توان در مقاطع بحرانی ( پدافند غیرعامل ) در گاوداری ها مورد استفاده قرار داد.

وی، افزود: در راستای اقتصادی نمودن تولید محصولات دامی و به خصوص شیر خام و باقی ماندن در عرصه رقابت، گاوداران محترم حتماً از جیره‌های فرموله در تغذیه دام‌ها استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، افزود: یکی از ارقام مواد غذایی که نقش مهمی در تقلیل قیمت تمام شده محصولات دامی و به خصوص شیرخام ایفای نقش می کند استفاده از سیلاژ علوفه و به خصوص سیلاژ ذرت می باشد که خوشبختانه هم در خود شهرستان اهر کشت می گردد و هم در مغان کشت می گردد و دسترسی به آن آسان می‌باشد و توصیه می گردد که دامداران محترم از آن در تغذیه دام ها استفاده نمایند و در این راستان کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر، آمادگی لازم برای ارایه مشاوره‌های فنی را دارند.

وی، گفت: دامداران شهرستان اهر به لحاظ دسترسی به مراتع، رغبت بیشتری به این امر نداشته اند که در سال های اخیر، با ترویج موضوع سیلوسازی و استفاده از سیلاژ علوفه در راستای ذخیره سازی علوفه برای مقاطع بحرانی ( پدافند غیرعامل ) به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اسدی، گفت: سالانه بیش از 36 هزار تن شیر خام و بیش از 5 هزار و 600 تن گوشت قرمز در شهرستان اهر می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر