۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۳۰
مقامات چین با هشدار به سربازان ارتش آزادی بخش خلق(PLA) در مورد فناوری های پوشیدنی، از آنها به عنوان خطری برای امنیت ملی یاد کردند.
مقامات چین با هشدار به سربازان ارتش آزادی بخش خلق(PLA) در مورد فناوری های پوشیدنی، از آنها به عنوان خطری برای امنیت ملی یاد کردند.

طبق گزارش منتشره از سوی خبرگزاریPLA ،PLA Daily، به همه ی کارکنان ارتش توصیه شده است تا از هیچ دستگاه هوشمندی از ساعت های هوشمند گرفته تا دستبندهای ردیاب و عینک های HUD استفاده نکنند. از آن جا که این دستگاه ها قابلیت ردگیری دارند، می توانند افشای کننده ی اسرار نظامی باشند و در نتیجه امنیت ملی چین را به خطر بیاندازند.

داشتن قابلیت های متنوعی مثل گرفتن عکس، ضبط صدا، ضبط فیلم و انتقال اطلاعات سبب شده است تا این دستگاه های پوشیدنی به تهدیدی برای امنیت کشورها تبدیل شوند.
برای آنکه امنیت اطلاعات تا حد ممکن حفظ شود PLA بهترین راه را جداسازی intranet خصوصی از internet عمومی عنوان کرده است.

به دنبال افشاگری های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق NSA از طرح تجسس و شنود گسترده ی آمریکا، چین نه تنها دولت اش را از بکارگیری فناوری های ساخت آمریکا منع کرده است بلکه با کشاندن این تحریم به بخش دولتی، جلوی هر گونه استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای محبوبی مثل ویندوز 8 را هم گرفته است.

اسکات لستر، محقق ارشد Context Information Security در این ارتباط اظهار داشت: "با توجه به اینکه فروشندگان اینترنت اشیاء مرتب در حال توسعه و عرضه ی محصولات فناورانه ی خود هستند، نگرانی مقامات چینی و هشدار داده شده از سوی آنان قابل درک است. متأسفانه باید گفت که مسئله ی افزودن تدابیر امنیتی در دستگاه های دارای اینترنت اشیا بعد از عرضه ی چند نسخه ی اولیه مورد نظر قرار می گیرد و نه از ابتدای تولید و توسعه ی محصول."

اکثر فناوری های پوشیدنی نه تنها دارای اطلاعاتی در موردفعالیت ها، الگوی زندگی و وضعیت سلامتی صاحب دستگاه هستند، بلکه مرتب در حال داده پراکنی نیز هستند. ردگیری این داده پراکنی ها، شناسایی دستگاه های های متعلق به فرد و احتمالاً استخراج داده ها می تواند انبوهی از اطلاعات صاحب دستگاه را به دست دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر