۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۶۴
معاون استاندارکهگیلویه وبویراحمد
معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی خدمات جایگزین اولویت پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرایی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، فتاح محمدی روز یکشنبه در کارگروه پدافند غیرعامل این استان با بیان اینکه خدمات ذاتی دستگاههای اجرایی منفک از اقدامات پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرحهای اجرا شده در گذشته ، در حال اجرا و در برنامه آینده یک ضرورت انکارناپذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد به اهمیت اجرای راهبردها و الزامات پدافند غیرعامل در ایمن سازی زیرساخت ها، پروژه های عمرانی و حیاتی در مواقع ناامنی و بحران در استان اشاره کرد و افزود: دو مولفه پیش بینی و پیشگیری به تحقق اهداف راهبردی پدافند غیرعامل کمک خواهد کرد.

این مسوول سیاسی و امنیتی توجه کشورهای پیشرفته به مولفه پدافند غیرعامل را یاد آورشد و گفت:شرابط نظام جمهوری اسلامی می طلبد که به مولفه های رعایت الزامات پدافند غیرعامل توجه ویژه ای صورت گیرد. 

محمدی بیان کرد: هر دستگاه اجرایی و خدمات رسان باید در قالب تدوین برنامه 5تا 10 ساله نیازها و الزامات پدافند غیرعامل را پیش بینی کند تا با اجرای این اقدامات درموقع بروز حوادث از ایجاد خسارات پیشگیری کرد.

معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ضرورت پیوست پدافند غیرعامل طرحهای عمرانی اشاه کرد وگفت: بودجه این الزامات و اقدامات پیشگیرانه در تخصیص بودجه پروژه ها لحاظ خواهد شد.

وی بر تلاش مدیران برای تدوین سندجامع پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و افزود: تا پایان اردیبهشت ماه پیشنهادهای دستگاههای اجرایی باید به مدیریت پدافندغیرعامل در استان برای انتخاب مشاور ارایه شود.

محمدی گفت: اقدامات والزامات پدافند غیرعامل تنها در مباحث عمرانی و افتصادی نیست، بلکه درحوزه های جنگنرم فرهنگی وسایبیری وفرهنگی نیز باید با برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی وآموزشی همگانی اجرا شود.

دراین نشست دستگاههای اجرایی اقدامات و راهکارهای بهتر اجرا شدن طرح پدافند غیرعامل در استان را در بخشهای مسکن ،آب ، انرژی ، راه فناوری اطلاعات و فرهنگی ارایه کردند.

پدافند غیرعامل، نوعی دفاع غیر نظامی و مجموعه اقداماتی است که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات ، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

این اقدمات غیرنظامی، فنی و مدیریتی شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه های امن است.

پیش از انقلاب اسلامی، سازمانی با عنوان 'سازمان دفاع غیرنظامی ایران' Iranian Civil Defense Organization وجود داشت که سه دسته ماموریت را عهده دار بود؛ ماموریت اول این سازمان، هدایت، کنترل و پشتیبانی از مردم حین حوادث و بلایای طبیعی ، ماموریت دوم کمک به امداد و نجات در حوادث در کنار جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران و دسته سوم کاهش آسیب پذیری های کشور در برابر تهدیدات خارجی بوده است. 

برگزاری مانورهای گروهی و مردمی برای حملات شیمیایی و میکروبی ، برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای سوانح انسان ساخت و تدوین دستورالعمل های اجرایی برای سازمان ها و اداره ها از جمله وظایفی بوده است که این سازمان به عهده داشته است. 

بعد از انقلاب اسلامی، این سازمان منحل شد و ماموریت های آن به بسیج واگذار شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر