۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۸۷
استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: پارس جنوبی، نیروگاه اتمی، تاسیسات نفت جزیره خارگ نشان از جایگاه مهم و استراتژیک استان بوشهر است که در اجرای طرح پارس شمالی تاسیسات آن بر اساس طرح پدافند غیرعامل جانمایی می‌شود.
مصطفی سالاری صبح امروز در نشست دور میزی رزمایش پرتوی در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است اظهار داشت: رزمایش پرتوی در استان بوشهر به لحاظ وجود نیروگاه اتمی برای افزایش آمادگی در مقابله با بحران‌ها درآن یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است گفت:  نگرانی از بابت نیروگاه اتمی بوشهر نداریم چراکه بر اساس اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیروگاه اتمی بوشهر از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و هیچ نگرانی در این حوزه وجود ندارد که یادگیری و آموزش هیچ ضرری ایجاد نمی‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان جایگاه مهمی در کشور دارد بیان کرد: استان بوشهر دارای بزرگترین پایانه صدور نفت خام کشور است که شریان اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه پارس جنوبی در شهرستان‌های جنوبی استان مستقر است گفت: سه شهرستان کنگان، عسلویه و جم عمده‌ترین تولید کننده و توزیع کننده گاز مصرفی کشور است.

وی با بیان اینکه پارس شمالی در سه شهرستان این استان ایجاد می‌شود گفت: در اجرای طرح پارس شمالی تاسیسات آن باید بر اساس طرح پدافند غیرعامل جانمایی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در تولید درآمدهای ملی نقش مهمی دارد افزود: با توجه به نقش مهم این استان در درآمد ملی باید در ابعاد امنیت ملی و افزایش ایمنی آن توجه خاصی شود.

سالاری با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر گفت: اکنون آمادگی لازم برای برگزاری عملی این رزمایش فراهم است که از تمامی ظرفیت‌ها در این حوزه با تعامل و هماهنگی‌های لازم استفاده شده است.

انتهای پیام/ ی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر