۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۱۳
نتانیاهو:
نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را برای اسرائیل خطرناک توصیف کرد.
«بنیامین نتانیاهو» با انتقاد از جامعه بین‌المللی به خاطر ادامه مذاکره با تهران، توافق هسته‌ای احتمالی با ایران را برای اسرائیل خطرناک خواند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو امروز (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه خود با اشاره به آنچه آن را حمایت ایران از «تروریسم جهانی» خواند، از جامعه بین‌المللی به خاطر ادامه مذاکرات با ایران انتقاد کرد.

وی مدعی شد: «ایران به فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه ادامه می‌دهد و متاسفانه این امر جامعه بین‌المللی را که در حال گفت‌وگو با ایران درباره توافق هسته‌ای است نگران نمی‌کند آنهم توافقی که می‌تواند آن را به تولید ظرفیت‌های صنعتی برای ساخت سلاح هسته‌ای قادر سازد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: « بسیار شگفت‌آور است بعد از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته گزارش داد ایران ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود را پنهان می‌سازد، مذاکرات مانند همیشه ادامه می‌یابد. آنها نه تنها مذاکرات را ادامه داده‌اند بلکه تلاش گسترده‌ای برای رسیدن به توافق هسته‌ای در روزها و هفته‌های آینده وجود دارد».

وی ماه آینده میلادی را به خاطر توافقی که امکان دارد در ماه مارس منعقد شود، مهم توصیف کرد و گفت این توافق موجودیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو ادامه داد: «توافق احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهان خطری برای اسرائیل است بنابراین هفته آینده به آمریکا می‌روم تا در کنگره توضیح دهم چرا این توافق برای اسرائیل، منطقه و کل جهان خطرناک است».

وی بزرگترین چالش را تلاش ایران برای تقویت جایگاه خود در مرزهای اشغالی همزمان با تلاش برای مسلح کردن خود به سلاح‌های هسته‌ای دانست و مدعی شد: «علاوه بر همکاری مستقیم ایران با حزب‌الله در شمال و حماس در جنوب، اکنون این کشور در تلاش است جبهه سومی علیه اسرائیل در بلندی‌های جولان باز کند که تحت فرماندهی مستقیم آن باشد».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر