۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۲۴
دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی خبرداد:
طرهانی گفت:این کمیسیون یکی از کمیسیون های ۱۲ گانه تخصصی شورای عالی عتف است که از سال ۸۸ با مطالعات علمی اسنادی تطبیقی ۱۱ حوزه های اولویت دار پژوهش و فنّاوری در بخش دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی را استخراج و ۹ طرح کلان در این زمینه در شورای عالی عتف تصویب کرده است.

دکتر فرزاد طرهانی در حاشیه آئین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حوزه فعالیت کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون های ۱۲ گانه تخصصی شورای عالی عتف است که  از سال ۸۸ با مطالعات علمی اسنادی تطبیقی ۱۱ حوزه های اولویت دار پژوهش و فنّاوری در بخش دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی را استخراج و ۹ طرح کلان در این زمینه در شورای عالی عتف تصویب کرده است.

دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی شورای عالی عتف افزود: این اولویت در حوزه های پدافند هوایی، مقابله با تهدیدات عوامل بیولوژیک،  امنیت ملی در ابعاد نرم از جمله اجتماعی، فرهنگی، رسانه وتبلیغات، فناوری های  نوین و نوظهور و تهدیدات امنیتی، پدافند غیرعامل و زیرساخت های حیاتی، اشرافیت اطلاعات، شناسایی و مراقبت ملی، حوزه دریا و امنیت ملی،  دیپلماسی عمومی در حوزه علم و فنّاوری، محیط زیست، علوم زمین و پدیده های نوظهور طبیعی، امنیت فضایی است.

وی افزود:این کمیسیون بر اساس اولویت های کشور و نیازشناسی تهدیدمحور در حوزه های مختلف پژوهشی این فعالیت ها را هدایت و ساماندهی کرده است و با رسیدن به  فنّاوری خاص در کشور با  تهدیدات بیرونی مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: لازمه رسیدن به این هدف جلوگیری از فعالیت های پراکنده است و حمایت از طرح های کلان پژوهشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین از توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین طرح های کمیسیون های شورای عالی علوم
، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت:  طی دو سال گذشته  برخی از طرح های کلان حوزه دفاعی به اتمام فاز مطالعات اولیه و برخی دیگر از طرح ها به محصول مشخصی رسیده اند.

وی همچنین از عضویت دانشگاه علوم دریایی امام(ره) نوشهر در یکی از طرح ها خبر داد و اظهار داشت: در حوزه زیرسطحی ها در کشور انواع زیردریایی های
نظامی و غیرنظامی با کلیه متعلقات آن یکی ازاولویت هاست که مصوب شده و اعضای هیات علمی و دانشجویی دانشگاه علوم دریایی امام(ره) نوشهر در این
طرح حضور خواهند داشت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر