۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۹۶
شاه سعودی روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است در سیاست کشورش در قبال انرژی هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.
شاه سعودی روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است در سیاست کشورش در قبال انرژی هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

به گزارش روزنامه لبنانی «السفیر»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته با ملک «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.

اوباما در این سفر کوتاه به پایتخت عربستان که در راس یک هیئت عالی‌رتبه 30 نفره انجام شد، در فرودگاه ریاض مورد استقبال ملک سلمان قرار گرفت.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که شاه سعودی و رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص ثبات بازار نفت بحث و رایزنی کردند و ملک سلمان در این گفت‌وگوها بر تداوم سیاست عربستان در قبال انرژی تأکید کرده است.

این مسئول که با خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت می‌کرد، افزود: اوباما و ملک سلمان درخصوص قیمت فعلی نفت صحبت نکردند.

طبق گفته این مقام دولتی آمریکا، ملک سلمان با تأکید بر اینکه عربستان سعودی همچنان در بازار جهانی انرژی نقش ایفا خواهد کرد، گفته است «کسی انتظار نداشته باشد موضع عربستان در قبال انرژی تغییر می‌کند.»

این منبع با اشاره به گفت‌وگوی سران دو کشور آمریکا و عربستان درخصوص پرونده ایران و یمن، افزود: شاه سعودی هرچند نگرانی خود را نسبت به مذاکرات هسته‌ای آمریکا و ایران ابراز نکرده ولی گفته است نباید به ایران اجازه داد که تسلیحات اتمی در اختیار داشته باشد.

اوباما روز گذشته قبل از ورود به ریاض در مصاحبه با تلویزیون «سی ان ان» گفته بود به همپیمانان آمریکا مانند عربستان سعودی درخصوص مسئله حقوق بشر فشار خواهد آورد.

اوباما افزود : گاهی اوقات ما باید میان نیاز خود به صحبت با آنها درباره مسائل حقوق بشری با نگرانی‌های فوری خود که در زمینه مبارزه با تروریسم و یا مدیریت ثبات منطقه‌ای داریم، تعادل برقرار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر