۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۲۶
مدیرکل پدافندغیرعامل کهگیلویه و بویراحمد از ارائه بیش از 39 هزار نفرساعت آموزش‌های تخصصی، مهارتي و عمومی پدافند غیرعامل در سطح استان خبر داد.
مهدي صالحي

مدیرکل پدافندغیرعامل کهگیلویه و بویراحمد از ارائه بیش از 39 هزار نفرساعت آموزش‌های تخصصی، مهارتي و عمومی پدافند غیرعامل در سطح استان خبر داد.

محمود مومن‌نسب در اولین همایش استانی آموزشي، تخصصی پدافند زیستی که با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، كارشناسان دستگاههاي اجرايي و بخش هاي بهداشتي و درماني در سالن همایش آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، اظهارکرد: پدافند غيرعامل به عنوان يك تفكر مستمر و دانش بين رشته اي به مجموعه تمهيدات، تدابير و فعاليت هاي غير نظامي اطلاق مي شود كه هدف آن ارتقاي آمادگي، افزايش پايداري، كاهش آسيب پذيري، افزايش آسيب ناپذيري جهت مأيوس نمودن منشأء تهديد و صیانت از جان انسان‌ها است.

وي دارادامه افزود پدافند غيرعامل به جهت تنوع ماموريت ها در حوزه هاي مختلف تاثيرگذار است به یک جایگاه خاص و يا مديريت خاص مربوط نیست.

مومن‌نسب با بیان اینکه کار پدافند غيرعامل احداث راه، تونل، شبكه انتقال آب، برق، گاز، پناهگاه و يا تامین اعتبار نیست، تصریح کرد: وظیفه پدافند غيرعامل به عنوان يك تشكيلات حاكميتي، سياست گذاري و نظارت بر اجرای صحيح و اصولي الزامات ايمني و پدافندي در طرح‌ها و برنامه‌ها طبق معيارها و شاخص هاي قانوني است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش ارتقای مهارت و واکنش سریع در مقابل تهدیدات احتمالی و ارتقای سطح کیفی و بهبود امور است، خاطرنشان کرد: همه ما در درون خانه، اداره، اجتماع و همه لایه‌های زندگی نیازمند بكارگيري پدافندغیرعامل هستیم.

این مسئول بهترین کاربرد در بحث آموزش را گسترش آگاهی‌های عمومی در راستای زندگی سالم و ایمن دانست و گفت: لازم است در همه موضوعات اجتماعی که بشر درگیر آن بوده، استانداردهای پدافندي به صورت ویژه رعایت شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به مجموعه فعالیت‌های انجام شده در این راستا، اذعان کرد: تبیین، تفسیر و روشنگري اهميت و الزامات پدافند غیرعامل در همه امورات توسط مسئولان اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل در ادارات و جامعه امری ضروری است.

مومن‌نسب با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتي و عمومی به میزان 39 هزار نفر ساعت در سطح استان برگزار شده است. این مسئول در ادامه عنوان کرد: در صورتی که فرمانداران شهرستان‌ها، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام همکاری کنند، در نظر داریم که در بخش‌های شهرسازی، معماری، سایبری، فناوری‌های نوین، امنيت شبكه، امور زیستی، اقتصاد مقاومتی کارگاه‌ها و همایش های آموزشي در سطح شهرستان‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فرمانداری گچساران بخاطر حضور فعال در برنامه ها و مناسبت ها در بخش‌های مختلف در طول سال چندين مقام برتر را کسب کرده است، اظهار کرد: اكنون هم فرماندارمحترم و فرمانداری گچساران در بحث هفته پدافند غیرعامل هم نیز با عملکرد خوب و شایسته در ميان فرمانداران استان مقام اول این عرصه را كسب كرد كه توسط استاندار محترم از وي و اعضاي شوراي پدافند غيرعامل شهرستان با اعطاي لوح تقدير، تجلیل بعمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر