۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۰۷
رییس سازمان حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: فعالیت رسمی حدود 15 هزار راهدار در جاده های مواصلاتی برفگیر کشور از امروز اول دی ماه در سراسر کشور آغاز شد.
«داوود کشاورزيان» در جمع راهداران استان هاي مازندران و تهران در راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) آمل گفت: اين شمار در مقايسه با پارسال که حدود 12 هزار راهدار بودند، سه هزار نفر بيشتر شده و در 980 راهدارخانه جاده هاي برفگير کشور مستقر شدند.

وي افزود: امسال به منظور تسريع در عمليات برفروبي و کمک به مسافران گرفتار در برف و سرما تعداد ماشين آلات و تجهيزات راهداري نيز از هشت هزار دستگاه به 9 هزار دستگاه افزايش يافته است.

رييس سازمان حمل و نقل جاده اي به افزايش 100 درصدي اعتبارهاي اين سازمان در سال جاري اشاره کرد و ادامه داد: کل اعتبار اين سازمان در بخش هاي مختلف حمل و نقل جاده اي کشور هزار ميليارد تومان در سال 92 بوده که اين رقم در سال جاري به 2 هزارميليارد تومان افزايش يافته و براي سال آينده نيز انتظار افزايش داريم.

کشاورزيان با تاکيد بر اين که در مديريت جديد وزارت راه و شهرسازي به دنبال مديريت در بخش نگهداري راه هاي کشور در راستاي کمترشدن سهم راه ها در تصادف هاي جاده اي هستيم، تصريح کرد: اين مهم قابل تحقق يافتن است به اينکه همه مديران اين بخش ها دغدغه ايمني داشته باشند.

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: ايمني مترادف با پول خرج کردن و يا هزينه نکردن نيست بلکه به مديريت صحيح در اين بخش برمي گردد.

کشاورزيان به وجود بيش از 200 هزار کيلومتر انواع راه روستايي، شهري، بزرگراه و آزاد راه در کشور اشاره کرد و گفت: اولويت هزينه ما ارتقاي ايمني، ساخت شانه هاي خاکي کنار جاده هاي کم عرض، اصلاح شيب ها، نصب و جايگزيني تابلوها، تقاطع ها، دوربرگردان ها وبرخي موارد ديگر است.

وي با اشاره به اين که توجه به نگهداري جاده هاي کشور داراي رديف اعتباري مستقل شده است، افزود: خوشبختانه اعتبارهاي اختصاصي براي حفظ ايمني راه هاي کشور نيز در سال جاري افزايش خوبي داشته است.

وي يادآورشد: در بودجه سال 94 کل کشور در بخش راه ها، هم جاده هاي اصلي و هم جاده هاي فرعي داراي رديف مستقل اعتباري شدند.



* اختصاص هزار ميليارد ريال براي نوسازي ناوگان حمل و نقل 

معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان حمل و نقل جاده اي از اختصاص حدود هزار ميليارد ريال براي نوسازي ناوگان حمل ونقل سواري و ميني بوسراني خبر داد. 

کشاورزيان در حاشيه بازديد از راهدارخانه امامزاده هاشم(ع) آمل به خبرنگار ايرنا گفت: در همين راستا قراردادهايي با شرکت هاي توليدي و واردکننده خودروهاي سواري با تکنولوژي هاي جديد و ايمني بالا بسته شده و تعدادي از اين نوع خودروها اکنون وارد ناوگان حمل ونقل جاده اي کشور شده است. 

وي افزود: ميزان تسهيلات بستگي به نوع خودروي فرد متقاضي دارد، اما سازمان حمل ونقل جاده اي حدود 70 درصد قيمت خودرو را به متقاضيان تسهيلات پرداخت مي کند. 

وي اضافه کرد: سازمان حمل نقل جاده اي با اين اقدام تشويقي وحمايتي قصد دارد، علاوه بر کاهش عمر ناوگان حمل و نقل کشور، از خودروهاي جديد و داراي ايمني بالا نيز استفاده کند. 

معاون وزير راه و شهرسازي به عمر بالاي ناوگان حمل ونقل جاده اي کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون عمر ناوگان حمل ونقل باري کشور حدود 17 سال، اتوبوس حدود 11 تا 12 و سواري بيش از شش سال است. 

کشاورزيان با اشاره به اين که روند نوسازي حمل و نقل جاده اي در دنيا به صورت طبيعي و دايمي انجام مي شود، اما در ايران اين وضعيت غيرطبيعي است، افزود: در ايران به علت واقعي نبودن قيمت حامل هاي انرژي، متاسفانه فرآيند نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي کشور نيز مختل است. 

وي اضافه کرد: به همين منظور مجبور هستيم در هر چند وقت به صورت حمايت هاي تشويقي براي نوسازي ناوگان حمل ونقل کشور استفاده کنيم. 

معاون وزيرراه وشهرسازي و رييس سازمان حمل و نقل جاده اي به وجود حدود 35 هزار دستگاه سواري در جاده هاي بين شهري و برون شهري کشور اشاره کرد و يادآور شد: برابر برنامه سازمان بايد به تدريج نوسازي اين شمار خودرو در کشور آغاز شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر