۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۹۵
گوگل در حال برنامه ریزی طرحی می‌باشد تا در سال 2015، تمامی ترافیک‌های اینترنتی که از طریق HTTP انجام می‌شوند را نا امن معرفی کند.

شرکت گوگل در حال آماده‌سازی خود برای ارائه هدیه سال نو به کاربران اینترنت می‌باشد که در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت خود نگران هستند. تیم امنیتی پروژه کروم، با علامت گذاری تمام صفحات وب HTTP، آنها را نا امن خوانده و صراحتا در حال برنامه ریزی آگاهی بخشیدن به کاربران اینترنت است تا عنوان کند اتصالات HTTP هیچ پشتیبانی از امنیت داده‌های آنها ارائه نمی‌کند.

پروژه‌های دیگری نیز مانند رمزنگاری وجود دارد که توسط بنیاد غیر انتفاعی EFF (بنیاد مرز الکترونیک) راه اندازی شده است. این پروژه با همکاری شرکت‌های بزرگ و مشهوری از جمله موزیلا، سیسکو، و Akamai جهت ارائه گواهی HTTPS / SSL رایگان به کسانی است که سرورهای خود را در آغاز سال 2015 به اجرا در می‌آورند.

این اولین باری نیست که گوگل به تشویق صاحبان وب سایت‌ها در استفاده از HTTPS به طور پیش فرض می‌پردازد. چند ماه پیش، این غول اینترنت وب، به تغییراتی در الگوریتم موتور جستجوی خود پرداخت که در تلاش برای دادن افزایش رتبه بندی به وب سایت‌هایی صورت گرفت که از اتصالات رمزنگاری شده HTTPS استفاده می‌کنند.

کاربران فضای مجازی همیشه در هنگام مشاهده اینترنت، در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. گوگل در تلاش است تا با کاهش بردار اینگونه حملات، کاربران بیشتری را تشویق به استفاده از مرورگر کروم کند. به همین دلیل سعی دارد تا با ارائه ویژگی‌های امنیتی برتر، به این موفقیت دست یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر