۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۹۰
جانشین شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی:
جانشین شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی گفت: بحث فضای سایبری بسته به نوع مدیریت آن، هم می تواند یک فرصت بزرگ و هم تهدید باشد.
شبستري معاون سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان شرقي افزود بحث فضاي سايبري داراي مزيت ها و معايب فروان  مي باشد و بايستي تهديد ها طوري کنترل و مديريت شوند تا به فرصت تبديل شوند.

 وي با بيان اينکه افراد بدون آگاهي از پيامدهاي به اشتراک گذاري اطلاعات،  يک سري اطلاعات را در  شبکه هاي اجتماعي به  اشتراک مي گذارند بدون اينکه بدانند از اين اطلاعات  چه کساني و چگونه  استفاده مي کنند. وي همچنين افزود کشور در حال  جنگ نرم بوده و وظيفه دستگاه هاي مربوطه حفاظت هوشمندانه از اطلاعات ارائه شده مي باشد.

جانشين شوراي پدافند غير عامل استان تشکيل قرارگاه سايبري و فعاليت در اين زمينه را با اهميت تلقي نموده و خواستار ورود جدي دستگاه ها وحوزه هاي مربوطه در کنترل و مديريت فضاي مجازي شد.

 وي با بيان اينکه فضاي مجازي  جزو ملزومات لاينفک زندگي مردم مي باشد، اظهار کرد که بايستي فرهنگ سازي و آموزش در خصوص نحوه ي استفاده از فضاي مجازي و حفاظت از آن به صورت مستمر صورت پذيرفته و استفاده از توانمندي هاي دستگاه هاي اجرايي بخصوص دانشگاه ها ، مراکز آموزش عالي و آموزش و پرورش  در اولويت قرار گيرد.

جهانسري مديرکل پدافند غير عامل استان در ابتداي جلسه در خصوص اقدامات انجام يافته در حوزه هاي زيستي ، سايبري و هسته اي و همچنين آخرين وضعيت مطالعات کلان پدافند غير عامل استان توضيحات لازم را ارائه نمود.

وی با بيان ساختار سازماني پدافند غيرعامل،  بر فعاليت هاي قرارگاه سايبري تاکيد نموده و با بيان مشکلات سايبري و شبکه هاي اجتماعي ، استفاده از توانايي افراد متخصص و مراکز علمي و تخصصي و دانشگاهي را ضروري خواند.

اصغري جانشين قرارگاه سايبري استان گزارشي از اقدامات انجام يافته و همچنين آموزش هاي داده شده در رابطه با فضاي سايبري در ادارات استان ارائه کرد و افزود صيانت از فضاي سايبري وظيفه ذاتي بوده و بر شناخت و احصاي تهديدات مربوط و همچنين لزوم آموزش در سطوح عمومي و تخصصي به خصوص در همايش ها و کارهاي آموزشي تاکيد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر