۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۳۱
آیت الله تسخیری:
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، شیعه هراسی و اسلام هراسی در منطقه و جهان را، نقشه دشمنان خواند و گفت: این توطئه ها امروز با شکست مواجه شده است.
آیت الله محمدعلی تسخیری در همایش بررسی تحولات جهان اسلام، چالش ها و فرصت های پیش رو، با اشاره به آیات آخر سوره حشر که انسان را به برنامه ریزی برای آینده دعوت می کند، اظهار داشت: بعضی از مفسران، این آیات را مختص به قیامت می دانند، در حالی که آینده فقط برای قیامت نیست و هر لحظه انسان آینده ای پیش رو دارد و باید برای آن برنامه ریزی و پیش بینی هایی داشته باشد و موضع خود را مشخص کند.

وی اضافه کرد: انسان باید برای برنامه ریزی در چارچوب تقوای الهی قرار گیرد. امام باقر (ع) در حدیثی می فرمایند 'انسان دائماً نسبت به آینده در حالت خوف و رجا قرار دارد'.

آیت الله تسخیری با اشاره به موضوع بیداری اسلامی در منطقه و جهان، گفت: علیرغم تمام شکست هایی که در مصر و لیبی مشاهده می شود، این جنبش ها یک حرکت مبارک و مورد تأیید خداوند بوده و این شکست ها هم طبیعی است.

وی افزود: ما باید برای بیداری های اسلامی حرکت ها و برنامه ریزی های روشنی داشته باشیم و همواره به آینده امیدوار باشیم.

به گفته تسخیری، بالاترین هنر انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره)، ایجاد ایمان و امید به آینده روشن در دل مردم است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام ادامه داد: نکته بعدی که ما را به آینده امیدوار می کند، مساله آگاهی علما و گرایش آنها به سمت اجرای کامل احکام الهی است.

آیت الله تسخیری اظهار داشت: هرچه حکومت های ظالم بر مردم بیشتر ظلم کنند امید در دل توده های مسلمان بالاتر می رود تا روزی که انسان از شر این ظالمین خلاص شود.

تسخیری افزود: پیروزی های عظیم مقاومت لبنان و فلسطین برای هیچ فردی قابل تصور نبود و همین پیروزی ها سبب شد که امید در دل ها بالاتر رود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل امیدوارکننده منطقه مساله بازدارندگی ایران است، گفت: باید برای بیداری اسلامی سطح فعالیت های تقریبی در محافل اسلامی گسترش پیدا کند. بعضی می گویند ما باید در مقابل تکفیری ها بایستیم در حالی که این یک خطر و اشتباه بزرگ است.

تسخیری افزود: علما باید مقاومت داشته باشند و در این جهت با برپایی اجلاس های بیداری اسلامی در مکان های مختلف با محتوای بالا می توان امید به آینده را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در معرفی چهره های انقلاب اسلامی به جهان کوتاهی شده، تاکید کرد: ما باید منویات را گسترش دهیم و مفاهیم شیعی، نداهای حسینی و ایده های مهدوی و ظلم ستیزی را در جهان پرورش و گسترش دهیم و با کشورهای اسلامی ارتباط خوب و محکمی داشته باشیم.

همایش بررسی تحولات جهان اسلام، چالش ها و فرصت های پیش رو روز دوشنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از رایزنان فرهنگی و میهمانان داخلی و خارجی به مناسبت هفته پژوهش در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر