۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۷۸
رئیس سازمان بهزیستی از رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: اعتیاد، طلاق و بیکاری ۳ آسیب مهم کشور هستند که به‌طور نسبی این آسیب‌ها در استان‌ها یکسان است.
دکتر همایون هاشمی با اشاره به اینکه آسیب‌های نوپدید هم در حال افزایش است، گفت: آسیب‌های ۷گانه‌ای در کشور وجود دارد که آسیب‌های نو پدید نیز در همین ردیف هستند اما اعتیاد همچنان جدی‌ترین معضل اجتماعی است. در این مورد بسته و اقدامات پیشگیرانه خاصی انجام شده و کمپین و کارزار رسانه‌ای نیز در جهت افزایش آگاهی مردم و خانواده‌ها در استان‌های مختلف هم تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید انواع مواد‌مخدر و علائم ناشی از مصرف آن را به خانواده‌ها آموزش دهیم تا بتوانند از فرزندان خود صیانت کنند، افزود: باید نکات منفی آسیب‌های ناشی از اعتیاد را نیز معرفی کنیم که این اقدامات از سوی کارشناسان سازمان بهزیستی درحال انجام است. هم‌اکنون بزرگ‌ترین شبکه درمان اعتیاد در بهزیستی است و براساس ماده ۱۵قانون جامع مبارزه با اعتیاد، کمپ‌های ترک اعتیاد توسط این سازمان مدیریت می‌شوند. با این حال و با وجود تمام اقدامات انجام‌شده هنوز هم کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در کشور فعال است.

همشهری


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر