۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۹۵
معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تداوم خدمت رسانی در حوزه سلامت در اولویت برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد.
معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش سازمان بسیج پزشکی کشور با بیان اینکه تداوم خدمت رسانی در حوزه سلامت در مواقع بروز بحران و بیماری ها در اولویت برنامه های سازمان پدافند غیرعامل قرار دارد،افزود: طبق ماده 121 برنامه پنج ساله چهارم توسعه کشور، عالی ترین مقام های اداری کشور مسوول پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود هستند و در بحث سلامت وزارت بهداشت متولی امور است.

وی گفت : سند پدافند غیرعامل و سند پدافند زیستی تهیه و سیاست‌های تخصصی در حوزه انسانی توسط وزیر بهداشت و درمان طرح ریزی و تدوین شده و به تصویب کمیته دایمی پدافند غیرعامل رسیده است.

  معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشوراضافه کرد: سند حوزه انسانی نیز در ماه آتی طی جلساتی برای روسای دانشگاه های علوم پزشکی تشریح می شود تا در هر استان سندهای تخصصی و بومی تهیه و اهداف و راهبردها مشخص شود تا در چارچوب سند وزارت بهداشت ماموریت ها صورت عملیاتی به خود بگیرد.

وی بیان کرد: از جمله این برنامه ها مانورهای تخصصی در حوزه بهداشت و درمان است که سالانه در کشور طرح ریزی و اجرا می شود اما به دلیل اینکه سناریو، پیامد و مخاطرات مشخص در برخی مانورها تعیین تکلیف نمی شود، دستاورد آنچنانی نیز ندارد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: با توجه به این امر الگویی طرح ریزی شده تا در قالبی مشخص با دستگاه های اجرایی کار کنیم تا به تمام مخاطراتی که ممکن است در اثر بروز حادثه و یا بیماری به وجود بیاید بتوانیم به نحو مناسب پاسخگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد : معاونت اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل طرح هایی به عنوان طرح های مشترک در جهت ایجاد ارتباط و همکاری دستگاه های مختلف با یکدیگر بر سر یک موضوع مشخص در دستور کار دارد که از مانورهای ستادی آغاز می شود و در نهایت دستگاه های اجرایی استان ها با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی از سال آتی به آن لباس عملیاتی خواهند پوشاند.

معاون سلامت سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: این طرح ها و برنامه ها شامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و درمان است که در نهایت به هنگام بروز بحران ها باعث کاهش آسیب پذیری، بازدارندگی، تداوم خدمت رسانی و تسهیل مدیریت بحران در کشور را موجب خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر