۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۶۶
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
سردار جلالی با اشاره به اینکه با هر تهدیدی باید به زبان آن تهدید پاسخ داد، گفت: نگاه به تهدید باید پیش دستانه باشد.
سردار سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی اظهار داشت: رویکرد کشور به تهدیدات طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید پیش دستانه باشد به این معنا که تهدیدات و مخاطرات را پیش از وقوع شناسایی و مدیریت کنیم.

وی افزود: برای مدیریت تهدید باید با آینده پژوهشی، فرایندها و روندهای تهدید را بررسی و با شناسایی نقاط ضعف و قوت، دفاع و پدافند را آغاز کنیم.

سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل در دومین دهه عمر خود تغییر رویکرد داده است، ادامه داد: در رویکرد سنتی و پیشین سازمان پدافند غیرعامل، بیشتر تهدیدات نظامی مد نظر بود اما امروز برای هر حوزه تهدیدزایی یک پدافند تخصصی در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه در هر حوزه ای تهدیدات خاص همان حوزه را رصد می کنیم، تصریح کرد: در سازمان پدافند غیر عامل در تلاش هستیم تا از تعمیم اصول نظامی به حوزه های غیر نظامی بپرهیزیم و در عوض از ادبیات تخصصی همان حوزه مورد تهدید سود بجوییم.

وی افزود: برای مثال رسانه امروز هم ابزار تهاجم است و هم ابزار دفاع از این رو باید از زبان خود رسانه برای دفع تهدیدهای رسانه ای استفاده کنیم.

سردار جلالی با تاکید بر اهمیت استفاده از دانش پدافندی گفت: درصدد هستیم تا با تلفیق علم هر حوزه ای با دانش پدافند یک علم بین رشته ای متولد شود که از قابلیت بالای کاربردی بودن برخورد دار باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: از امسال به صورت تخصصی تر به عرصه ورود پیدا کرده ایم یعنی برای هر حوزه ای قرارگاه خاص آن حوزه را ایجاد کرده ایم که صرفاً به تهدیدات و دفاع از یک حوزه مشغول هستند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مورد نظر سازمان پدافند غیرعامل اقتصادی کردن این نوع فعالیت هاست چرا که نباید منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و می توانیم با توجه به اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی در این حوزه ورود کنیم.

سردار جلالی اظهار داشت: برای مثال در حوره سایبر شرکت های دانش بنیان را تاسیس کرده ایم که در قالب یک مجموعه شرکتی بتوانند محصول مورد نیاز کشور را تهیه کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه توسعه منابع انسانی، آموزش و تربیت آنها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای این کار رشته های مختلف را طراحی کرده ایم تا هم در سطوح نخبگان و هم در سطح دبیرستان افراد با پدافند غیرعامل آشنا شوند.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار جلالی در پایان با اشاره به خنثی سازی حملات سایبری دشمنان افزود: اقدامات سازمان پدافند غیرعامل برای دفع تهدیدات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود؛ در حوزه کوتاه مدت بدنبال مدیریت تهاجم هستیم و در حوزه بلند مدت به دنبال دفاع ملی استراتژیک و حذف تهدید هستیم همانطور که در دوسال اخیر هیچ حمله موثری به تاسیسات کشور نداشته ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر