۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۶۱
سردار جلالی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل،کاهش و دفع تهدیدات کشور را از وظایف این سازمان برشمرد و اظهار کرد: در برخی زمینه‌ها با کمبود اندیشه‌های دفاعی مواجه هستیم از همین رو این سازمان به عنوان رابط میان نیروهای مسلح و دولت ایجاد شد.
سردار غلامرضا جلالی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل در ستاد کل نیروهای مسلح و بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است اظهار کرد: پایش تهدیدات علیه کشور و اقداماتی که اثرات تهدیدات را کاهش دهد جزو وظایف این سازمان است.

وی افزود: 11 سال از فعالیت سازمان پدافند غیرعامل می‌گذرد زیرا رهبر معظم انقلاب احساس کرده بودند کمبود اندیشه‌های دفاعی در برخی ابعاد وجود دارد و به همین دلیل این سازمان به عنوان رابطی میان نیروهای مسلح و دولت تشکیل شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در هر استان دفتر این سازمان تشکیل شده است گفت: شناخت تهدیدات در هر بخش از کشور صورت می‌گیرد و اقدامات دشمنان به این طریق شناسایی می‌شود و سپس به وسیله کارهای علمی و دانشی، برای کاهش تاثیر تهدیدات اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مخازن ذخیره گاز کشور بسیار کم هستند که همین امر سبب می‌شود اگر گاز قطع شود، برق و سایر خدمات عمومی هم مختل شوند به همین دلیل درصدد برآمدیم که موازی‌سازی ذخیره سوخت مایع در نیروگاه‌های برق انجام شود؛ طی سه سال گذشته این موضوع عملیاتی شده و در فصول سرما، تولید برق در نیروگاه از طریق سوخت مایع صورت می‌گیرد.

جلالی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند پدافند غیر عامل مانند مصون‌سازی بدن بوده و کشور را از درون مصون می‌کند؛ مفهوم این کار آن است که اقدامات سازمان پدافند غیر عامل باید جلوی آسیب رساندن دشمنان به کشور را بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این سازمان دارای وظایفی در ابعاد مختلف است گفت: حفاظت از زیرساخت‌های کشور، مردم و همچنین تعامل با دستگاه‌های اجرایی این سه بعد را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد:رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید براینکه امسال یازدهمین سالروز تشکیل پدافند غیرعامل است، عنوان کرد: امروز به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل را برای دیدار با علما انتخاب کرده‌ایم تا از رهنمودهای مراجع و علما بهره ببریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر