۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۶۸
رییس سازمان پدافند غیرعامل:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دشمنان با توسعه چالش از طریق شبکه های اجتماعی بدنبال دامن زدن به مشکلات هستند تا مردم را به حوزه اعتراض و اغتشاش وارد کند.
سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حدود سه سال ونیم است که در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شده ایم و گام نخست ما در زمینه های تهدید شناسی، رفتار شناسی و تشخیص سناریو دشمن است.

وی ادامه داد: حدود سه سال ونیم پیش، نخستین اقدام خود را با ارسال طرحی به شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم آغاز کردیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در آن طرح تشخیص داده بودیم که آمریکایی ها واحدی را برای جنگ اقتصادی علیه ایران در وزارت خزانه داری خود راه اندازی کرده اند و در حال فراهم کردن مقدمات شروع یک تحریم جدی علیه ایران هستند.

سردار جلالی ادامه داد: متاسفانه دولت قبل در ابتدای کار نسبت به این موضوع باور لازم را نداشت اما زمانیکه کار جلوتر رفت به موضوع توجه شد.

وی گفت: هشدار نخستی که دادیم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی پذیرفته شد، اما به نظر من در صحن شورا به این موضوع توجهی شایسته ای صورت نگرفت و بعد دیدیم که این موضوع ما را درگیر مسایل امروز کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: به تدبیر مقام معظم رهبری، اصلی ترین عرصه جنگ ما جنگ اقتصادی است که با تحریم و تهدید، تبدیل به یک جنگ تمام عیار شده و منافع اقتصادی کشور را در بر می گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه باید جنگ اقتصادی تعریف شود، تصریح کرد: هدف جنگ اقتصادی دشمن، مردم هستند. دشمن در ابتدا فضای رسانه ای ایجاد می کند و سپس دست به ایجاد کمبود و چالش می زند.

رییس سازمان پدافندغیرعامل کشور، هدف از ایجاد چالش اقتصادی را ایجاد نارضایتی در بین مردم و تبدیل آن به معضل امنیتی دانست.

وی همچنین گفت: دشمنان با توسعه چالش از طریق شبکه های اجتماعی بدنبال دامن زدن به مشکلات هستند تا مردم را به حوزه اعتراض و اغتشاش وارد کند.

سردار جلالی توضیح داد: باید رویکرد دفاع اقتصادی را تبیین کرد و در آن استراتژی دفاعی برای حفاظت از مردم در نظر گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر