۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۶۸
مدیر عامل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی:
مدیر عامل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی گفت: 80 درصد کارهای کشور از اتوماسیون اداری گرفته تا مراجعات مکرر افراد مختلف به اینترنت و بانک ها در فضای سایبری اتفاق می افتد که هنوز آسیب‌های این فضا به درستی احصاء نشده است.
احمد جهانسری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پدافند غیرعامل می‌خواهد کاهش اثر تهدید را به صفر برساند تا کم اثر بودن تهدیدات در جامعه مشهود شود؛ زیرساخت‌ها مصون‌سازی شود؛ نظام مدیریتی آسیب‌ها را بشناسد و کشور را به پایداری برساند تا از تعادل خارج نشود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل در کشور مقوله جدیدی است که جای کار بسیاری دارد، این نهاد از 11 سال پیش به منظور پایش برخی موارد و تهدیدات احتمالی تشکیل شد، این در حالی است که در بیش از 12 کشور در حد معاونت وزیر گسترده شده و کشورهایی مثل کره شمالی، هند، چین و سوئیس فعالیت‌های گسترده‌ای در این عرصه انجام داده‌اند.

جهانسری افزود: در سال 82 به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح به مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل کشور تشکیل شد و معاون رئیس جمهور و وزیر کشور مسئول این نهاد هستند و در استان‌ها نیز به عنوان اداره کل پدافند غیرعامل به فعالیت می‌پردازند.

وی اذعان داشت: اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی در سال 90 تشکیل شده که متاسفانه در سال‌های گذشته آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته؛ ولی با تغییر دولت، مجموعه مدیریت جدید استان با نگاه ویژه‌ای به بحث پدافند غیرعامل وارد شده‌اند تا به فرهنگ‌سازی و تبیین وظایف این نهاد حیاتی بپردازند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اصل وظیفه حفاظت از جامعه و سرمایه‌های ملی جامعه، انسان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که به سه حوزه سایبری، زیستی و هسته‌ای تقسیم می‌شود.

جهانسری یادآور شد: 80 درصد کارهای کشور از اتوماسیون اداری گرفته تا مراجعات مکرر افراد مختلف به اینترنت و بانک‌ها و خودپردازها در فضای سایبری اتفاق می‌افتد که هنوز آسیب‌های این فضا به درستی احصاء نشده و بهای آموزش فضای مجازی را پرداخت نکرده‌ایم و هر روز از این رهگذر در معرض تهدید و حمله قرار داریم که سازمان پدافند غیرعامل در مقابل این تهدیدات ایستادگی می‌کند تا امنیت فضای مجازی را برای کاربران کشور تامین کند.

وی با اشاره به حملات سایبری به کشور در چند سال اخیر گفت: ایجاد شبکه فیبر نوری که بخشی از کارهای اجرایی پدافند غیرعامل است با برقراری شاهراه ارتباطی با دنیا موجب شد تا در مقابل این حملات ایستادگی کنیم.

مدیر عامل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی عنوان داشت: در دفاع زیستی هم طرف حساب ما انسان، دام، محیط زیست، کالا و ... است؛ به عنوان مثال برای مصون‌سازی انسان‌ها در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله طبق قانون تمام ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی کشور باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند.

جهانسری ابراز داشت: دفاع هسته‌ای هم که در چند کشور هسته‌ای مطرح است، مصون‌سازی افراد جامعه از تشعشعات هسته‌ای در مواقعی مثل زلزله و چگونگی دفع زبالات هسته‌ای و ... را شامل می‌شود.

مدیرعامل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی در پایان از برگزاری برنامه‌های مختلف تلویزیونی جهت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی مقوله پدافند غیرعامل، همزمان با هفته پدافند غیر عامل (سوم تا 9 آبان ماه ) خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر