۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۹۲
مدیرکل راه و شهرسازی قم:
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قم گفت: نقاط آسیب پذیر قم در تهدیدات و حملات احتمالی دشمنان شناسایی شده و مورد توجه قرار گرفته و در ارتباط با پدافند غیرعامل این نقاط ، اقدامات خوبی انجام شده است.
محسن بهشتی'  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری افزود: هنوز برای رسیدن به سطح مطلوبی از پدافند غیرعامل در استان قم فاصله بسیاری داریم.

وی برخی زیرگذرها و معابر پرتردد در هسته مرکزی شهر قم را به عنوان نقاط مشکل زا در رابطه با پدافند غیرعامل دانست و گفت: همه دستگاههای اجرایی باید برای اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در حوزه پدافند غیرعامل آموزش دیده و مشارکت داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان بر ضرورت توجه بیش از پیش مسوولان به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: وجود گسترده بافت فرسوده در شهر قم در این رابطه باید مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد تا در مواقع بحرانی مشکلی در این عرصه ایجاد نشود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز در این جلسه از تشکیل 42 پایگاه شهری در سطح شهر قم برای امدادرسانی در مواقع بحرانی خبر داد و گفت: نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای این پایگاهها در حال تامین بوده و دوره های تخصصی لازم برای نیروها برگزار می شود.

'محمد گلفشان' با بیان اینکه در مواقع بحرانی باید انبارهای زیرزمینی در اختیار داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این انبارها در حال حاضر در ساختمان های هلال احمر وجود دارد، اما برای ترمیم و تجهیز آنها نیازمند اعتبارات و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط هستیم.

وی در پایان با اشاره به ارایه آموزش های امدادی برای بیش از 20 درصد از کارکنان دولت، تصریح کرد: بحمدالله با اطلاع رسانی های گسترده در جهت اهمیت و جایگاه هلال احمر در جامعه، جمعیت امدادگران استان قم نسبت به سال گذشته دو برابر شده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر