۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۸۱
امدادرسانی به قربانیان سایبری با سرورهای سیار
نخستین خودرو امداد و نجات رایانه‌یی ایرانی در نمایشگاه کامپیوتر و ماشینهای اداری و نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات مشهد رونمایی شد.
محمد علی خانزاده، نماینده مجری طرح با اعلام این مطلب گفت: خودروی امداد و نجات سایبری، آزمایشگاهی سیار با تجهیزات پایه‌ و قابلیت ارائه مجموعه‌ای از سرویس‌های امداد و نجات به کارشناسان فنی است که می‌تواند با پشتیبانی آنلاین به ارائه خدمات سایبری و امداد و نجات رایانه‌یی به دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو قلمرو که مورد تهدید و یا حمله سایبری قرار گرفته‌اند، بپردازد.

وی تصریح کرد: این خودرو که دارای بسیاری از تجهیزات اتاق سرور است، امکان برقراری لینک های ارتباطی حتی در صورت نبودن کابل‌های ارتباطی را فراهم می‌کند و سبب می‌شود در مواقع بحرانی به خوبی به مدیریت بحران پرداخته شود.

نماینده مجری طرح نخستین خودروی امداد و نجات رایانه‌یی ایرانی افزود: این خودرو بومی بوده و الگوریتم آن نیز از دانش ایرانی بهره برده است و با توجه به قدرت این سیستم و توانایی رفع نقایص ایجادی در شبکه‌ها هم‌اکنون آماده واگذاری و یا ارائه خدمات برای تمام دستگاه‌ها و یا شرکت‌های مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه این خودرو دارای تائیدیه‌های لازم از مراکز مرجع و ذی‌صلاح است، تصریح کرد: این خودروی امداد و نجات ایرانی می‌تواند در زمانی حدود 20 تا 30 دقیقه جایگزین سرور اصلی شرکت‌ها و ادارات شود و وقفه حاصل از خرابی سیستم، سوختن‌ هارد یا خرابی خطوط مخابراتی را برطرف کند.

نماینده مجری طرح نخستین خودروی امداد و نجات رایانه‌ای ایرانی (cert) تصریح کرد: با توجه به تقاضای طرف قرارداد ما می‌توانیم تجهیزات مورد نیاز را به هر تعدادی که مورد نیاز باشد، در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

خانزاده با اشاره به فراگیری استفاده از این سیستم در تمام دنیا خاطرنشان کرد: توانایی‌های بالای سیستم نظیر قابلیت واکنش سریع و به موقع به عضو مورد تهدید سایبری، بررسی و آنالیز رفتاری فایل‌های مشکوک در شبکه و امکان انتقال آن‌ها به بستر امن آزمایشگاه مرجع، تحلیل سریع حادثه در محل بر اساس وضعیت جاری شبکه و ... سبب فراگیری این سیستم شده است.

وی از امکان محدودسازی اولیه حادثه به منظور بررسی و یافتن مشکلات توسط ابزارها و امکانات موجود در خودرو خبر داد و گفت: این خودرو حامل تجهیزات بازیابی اطلاعات سیار به منظور یاری رسانی در مواقع مورد نیاز است.

نمایشگاه کامپیوتر و ماشینهای اداری مشهد و نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات که کار خود را از سوم مهرماه آغاز کرده تا هفتم مهر ماه از ساعت 16 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر