۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۰۱
با برگزاری نخستین مانور بزرگ پدافند غیر عامل در شهرک اکباتان آمادگی و هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه 5، سازمان‌های امداد‌رسانی و گروه‌های دوام به نمایش گذاشته شد.
مانور بزرگ پدافند با حضور جمعی از مدیران شهرداری منطقه 5 مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان‌های خدمات‌رسان به اجرا درآمد.
بر اساس سناریوی تنظیم شده طی انفجار فرضی و مجروح شدن تعدادی از شهروندان، ستاد بحران مدیریت منطقه با هدف نجات مجروحان و تخلیه وپناه‌گیری شهروندان شروع به فعالیت کرد و با همکاری سازمان‌های امداد‌رسانی نسبت به مدیریت بحران اقدام شد.
در این مانور واکنش موزه‌های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران، کارایی تجهیزات، کارایی تجهیزات، هم‌افزایی توان سازمان‌های اجرایی، نحوه اطفای حریق، نجات مجروحان و نحوه اسکان اضطراری شهروندان در شهرک اکباتان مورد بررسی قرار گرفت.
با هدف افزایش آمادگی سازمانها و دستگاه‌های مدیریت شهری، پاسخگویی و مقابله با حوادث و تهدیدات احتمالی، برآورد کمبود‌ها و نیاز‌ها در حوزه‌های آموزش، نیروی انسانی و تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف در اجرای مانور برگزار شد.
براساس این گزارش، ضمن آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی جهت رفع نواقص میزان آمادگی شهروندان آموزش دیده در مقابله با بحران مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، تیم‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات رفع نواقص میزان آمادگی شهروندان آموزش‌دیده در مقابله با بحران مورد ارزیابی قرار گرفت.
خدمات ایمنی شهر تهران ، مرکز اورژانس، جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مدیریت بحران منطقه 5 و گروه‌های دوام در این مانور مشارکت داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر