۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۹۹۴۴
عضو هیئت رئیسه فراکسیون توسعه بنادر مجلس:
عضو هیئت رئیسه فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس با اشاره به وجود ۵۳ بندر نیمه تمام گفت: با توجه به مشکل سازمان بنادر در تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ایجاد بنادر جدید توصیه نمی شود.
به گزارش پایداری ملی ؛ مهرداد لاهوتی در خصوص نامه‌نگاری رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر با مجلس  و درخواست وی برای تجدیدنظر  کمیسیون عمران در آیین‌نامه احداث بندر خشک، گفت: با توجه به اینکه 53 بندر نیمه تمام در کشور وجود دارد واحداث بنادر جدید از لحاظ اقتصادی و مشکل تامین منابع مالی توصیه نمی شود.
وی با یادآوری اینکه این 53 بندر نیمه تمام جزء طرح های دولت قبلی است و سازمان بنادر در دولت فعلی  خیلی مایل به تکمیل این طرح ها نیست، افزود: با توجه به اهمیت کاهش دموراژ بنادر و هزینه های حمل و تخیله بار کشتی ها باید تکمیل بنادر نیمه تمام و توسعه بنادر موجود در اولویت برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به طولانی شدن فاصله توقف کشتی ها برای نوبت بارگیری، حمل و یا تخلیه بار  و افزایش هزینه های دموراژ  تکمیل بنادر نیمه تمام ضرورت دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در شرایط فعلی ایجاد بنادر جدید را اقتصادی نمی دانیم و مسئله اصلی این است که هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی این بنادر از چه محلی تامین خواهد شد چرا که در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوری  در تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل 53 بندر نمیه تمامی که در حال ساخت است مشکل دارد.
لاهوتی در خصوص تجدید نظر در تعرفه بنادر و تدوین تعرفه های ضد انحصار و رقابت پذیر  نیز افزود: قانون دریا و دریانوردی حدود 8 ماه پیش اصلاح و بازنگری شده  است و اکنون هر اقدامی در حوزه بنادر و صنایع دریانوردی باید بر اساس این قانون صورت گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون تمام مباحث مربوط به تعرفه ها ، بیمه و  سایر موضوعات لحاظ شده است،  یادآور شد: در انجام هر اقدامی که به توسعه فعالیت های بنادر و ایجاد منابع درآمدی در این حوزه بیانجامد مانعی نمی بینیم.
منبع : خانه ملت


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر