۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۹۸۲۷
منابع آگاه خبر دادند:
دیپلمات‌های آگاه اعلام کردند، اتحادیه اروپا امروز جمعه با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه موافقت خواهد کرد ولی تا اجرای مفاد آتش بس در اوکراین به مسکو مهلت خواهد داد.
به گزارش رویترز، دیپلمات های آگاه تصریح کردند: اتحادیه اروپا احتمالا امروز جمعه موافقت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه اعلام خواهد کرد ولی به مسکو چند روز مهلت خواهد داد تا احترام خود به آتش بس پیشنهادی در اوکراین را نشان دهد.

بر اساس این گزارش دیپلمات های آگاه افزودند: اینکه اتحادیه اروپا چند روز به روسیه مهلت خواهد داد هنوز تصمیم گیری نشده است.

2 دیپلمات نیز اعلام کردند: رهبران اروپایی یک هفته به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مهلت می دهند تا نشان دهد قصد حل و فصل تنش و درگیری در اوکراین را دارد. یک دیپلمات دیگر نیز از فرصت 72 ساعته اروپا به پوتین خبر داده است.

نمایندگان کشورهای اروپایی امروز جمعه در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند و دیپلمات ها تاکید کردند که جزییات مربوط به بسته تحریم های جدید علیه روسیه به زودی اعلام خواهد شد.

یک دیپلمات نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق بین روسیه و اوکراین در نشست مینسک تاکید کرد: آنها می خواهند به برقراری آتش بس یک شانس دیگر بدهند.

یک دیپلمات دیگر نیز گفت: اگر آتش بس برقرار شود آنگاه این احتمال وجود دارد که اصلا هیچ تحریم جدیدی اعمال نشود.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین و رهبر استقلال طلبان شرق اوکراین اعلام کرده اند که اگر توافق مینسک امروز جمعه امضا شود خواستار برقراری آتش بس خواهند شد.

ارتش اوکراین طی ماه های اخیر عملیات موسوم به مقابله با تروریسم را در مناطق شرقی آغاز کرده است. از آغاز این عملیات تاکنون صدها نفر کشته و هزاران نفر نیز آواره شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر