۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۹۵۸
تنش و تهدید آمریکا و اسرائیل علیه ایران هرچند بصورت لفظی، هر روز شنیده می شود، اما در این میان حقایقی است که ناگفته و پنهان مانده است. آنها ادعا می کنند که ایران تهدید بسیار بزرگی است چون درحال غنی سازی اورانیوم است و به همان میزان درحال افزایش توانایی خود برای دستیابی به سلاح اتمی است .سلاح اتمی در دست هرکسی که باشد، خطرناک است .

از وقتی که آمریکا و اسرائیل مسئله اتمی ایران را پیش کشیده اند. سوال مهم این است که واقعاً بزرگترین تهدید اتمی برای دنیا چه کسی است؟

1- بودجه نظامی ایران چقدر است ؟

۷،۰۴۴،۰۰۰،۰۰۰دلار

 ۲- بودجه نظامی آمریکا چقدر است ؟

۶۸۷،۱۰۵،۰۰۰،۰۰۰ دلار (بدون احتساب جنگ عراق افغانستان) تقریباً ۱۰۰ برابر ایران

 ۳- ایران در خارج از این کشور چه تعداد پایگاه نظامی دارد؟

هیچ

 ۴- آمریکا در خارج از این کشور چه تعداد پایگاه نظامی دارد؟

آمریکا در ۱۳۲ کشور از ۱۹۰ کشور عضو سازمان ملل حدود ۷۳۷ پایگاه نظامی دارد . بطور غیررسمی هم شاید این عدد به ۱۰۰۰ پایگاه برسد .ادامه….

 ۵- ایران چند بمب اتمی دارد ؟

هیچ

 6- اسرائیل چند بمب اتمی دارد ؟

اسرائیل بین ۷۵ تا ۱۰۰ کلاهک هسته ای دارد.

 7- آمریکا چند بمب اتمی دارد ؟

حدوداً ۵،۱۱۳ کلاهک فعال وغیرفعال و حدوداً ۳،۵۰۰ کلاهک منتظر آماده سازی . از ۵،۱۱۳ کلاهک ، ۱،۷۹۰ کلاهک آماده شلیک هستند و ۵۰۰ کلاهک هم عملیاتی است.

 8- آیا ایران NPT را امضا کرده است ؟

بله

 9- آیا اسرائیل NPT را امضا کرده است ؟

خیر . اسرائیل نه تنها NPT را امضا نکرده حتی به بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه هم نداده که از تاسیسات خود دیدن کنند. در ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۹ آژانس انرژی اتمی از اسرائیل خواست تا NPT را امضا کند و تاسیسات اتمی خود را بروی بازرسان بگشاید ، اما اسرائیل با پشتیبانی آمریکا از این امر سر باز زد.

 10- تنها کشوری که از بمب هسته ای استفاده کرده است چه کشوری است ؟

آمریکا . در آگوست ۱۹۴۵ آمریکا با پرتاب دو بمب اتمی بر روی هیروشیما و ناکازاکی ۱۵۰ تا ۲۴۰ هزار نفر را کشت که عده زیادی بعدا ً و طی سالها بر اثر اثرات آن مردند.

۱۱- این که آمریکا بعد از بمباران هیروشیما و ناگازاکی از بمب اتمی استفاده نکرده است ، درست است ؟

نه کاملاً، یک مقام سابق پنتاگون به نام دانیل الزبرگ که بعدها به یک فعال ضد جنگ تبدیل شد نوشته است : در سال ۱۹۸۱ شواهدی دیدم که آمریکا حداقل در ۱۱ مورد ، از اورانیوم در شلیک گلوله های خود استفاده کرده است . همه اینها از دید مردم و رسانه ها پنهان نگه داشته شده است . این جدای از استفاده ارتش آمریکا از اورانیوم ضعیف شده در عراق است که به سبب تاثیرات آن شاهد تولد نوزادانی ناقص الخلقه و بروز بسیار زیاد سرطان در این مناطق هستیم . این درحالی است که اگر رئیس جمهور آمریکا بابت امنیت آمریکا ، در هر نقطه ای احساس خطر کند ، می تواند از سلاح اتمی استفاده کند

اوباما در سال ۲۰۰۹ گفت : ” فن آوری مدرن ( اتمی ) نباید در دست مردمان حقیر و کوچک که بر خشم خود مسلط نیستند ، بیافتد تا بدین وسیله بی گناهان را در مقیاسی عظیم از بین ببرند” . آیا واقعاً رهبران ایران، مردمانی غیرقابل اعتماد و در تصمیم گیری بی ثباتند و رهبران آمریکا افرادی قابل اعتماد و معقولند ؟

بگذارید نگاهی به رهبران” قابل اعتماد و بزرگ آمریکا ” بیندازیم که هرگز از سلاح اتمی برای کشتن بی گناهان استفاده نکرده اند ؟ دانیل الزبرگ فاش کرد که در دهه ۵۰ و ۶۰ نقشه ای به دستور رئیس جمهوروقت آمریکا طراحی شده بود که به واسطه آن و در یک جنگ اتمی ، همه شهرها و انسانهای نیمکره شمالی زمین را می شد جارو کرد . دراین طرح فقط با حمله اتمی به چین و شوروی ، ۶۰۰ میلیون درهمان دقایق اول حمله می مردند.

ازدیگر مردان عاقل و قابل اعتماد آمریکا ، رئیس جمهور سابق ریچارد نیکسون بود که با تئوری "مرد دیوانه” خود می خواست "آشپزخانه جهانی "را با کلید زدن یک جنگ اتمی بوجود آورد.

دیگر مرد به اصطلاح بزرگ آمریکا که به عنوان یک آمریکایی نمونه برای هردو حزب جمهوریخواه ودمکرات آمریکا شناخته می شود ، رونالد ریگان است . این رئیس جمهور نمونه در سال ۱۹۸۴ گفت: "همقطاران آمریکایی ، درنهایت مسرت به شما اعلام می کنم که من امروز قانونی را امضا کردم که طی آن ظرف ۵ دقیقه روسیه را از صفحه گیتی پاک می کنیم ". همین ریگان مبدع گفتمان "آرماگدون و پایان جهان ” نیز بود. او در سال ۱۹۷۱ گفت : "برای اولین بار در تاریخ همه چیز آماده آرماگدون و بازگشت دوباره مسیح است” . او در سال ۱۹۸۰ در برنامه "جیم باکر” که یک مسیحی صهیونیست ( نوانجیلی ) بود گفت : "ما نسلی هستیم که می توانیم واقعه آرماگدون را ببینیم ".

 

12- آیا اکنون سلاح هسته ای از زرادخانه آمریکا کنار گذاشته شده است ؟

خیر ، با اینکه آمریکا از مقدار سلاح های اتمی خود کاسته است اما هنوز این سلاح ها به همان میزان مخرب اندو اصلی ترین نقطه اتکای دکترین دفاعی ارتش آمریکا هستند . استراتژی دفاعی ۲۰۱۲ دولت اوباما می گوید : آمریکا از سلاح هسته ای ، در شرایط خطر و شرایطی که خسارت غیرقابل تصوری برای آمریکا ایجاد شود ، استفاده خواهد کرد . در اولویت های دفاعی آمریکای قرن ۲۱ سلاح های هسته ای آمریکا در سه محور مورد استفاده قرار خواهد گرفت . شلیک بمب اتمی از زیر دریا ، زیر زمین و از هواپیماهای غول پیکر و بمب افکن B52 و B2 . بودجه دفاعی ۲۰۱۳ آمریکا ، بیشترین هزینه آمریکا بر روی سلاح های اتمی در طول تاریخ است .

سردمداران آمریکا با پیشینه گسترده استعمارگری و سرکوبگری که این کشور دارد، توانایی به کار بردن سلاح هسته ای برای نابودی بشر را دارد . در واقع سیستم امپریالیستی – کاپیتالیستی آمریکا به رهبران این کشور اجازه استفاده از این سلاح ویرانگر را می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر