۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۹۵۳۵
به دنبال انتشار اخباری نگران کننده در مورد قابل هک بودن برخی مدل‌های تازه خودروهای ساخت دو شرکت نیسان و کرایسلر، این شرکت‌ها اعلام کرده اند که موضوع را بررسی می‌کنند.
به نقل از رویترز، این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که با تعدادی از متخصصان حوزه امنیت سایبر مذاکره خواهند کرد تا مساله را حل و فصل کنند. به تازگی برخی صاحب نظران این بخش برخی مدل‌های خودروی ساخت این دو شرکت را که در بازار موجود هستند در زمره قابل هک ترین خودروهای بازار طبقه بندی کرده بودند.

چارلی میلر و کریس والاسک دو متخصص حوزه امنیت رایانه در گزارشی که به تازگی منتشر شده 2014 Jeep Cherokee ساخت کرایسلر، 2014 Infiniti Q50 ساخت شرکت نیسان و Co 2015 Cadillac Escalade ساخت جنرال موتورز را در زمره خودروهایی طبقه بندی کرده بودند که هک کردن آنها به سادگی امکان پذیر است.

قرار است این موضوع در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس در هفته آینده به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. امنیت خودروها، محصولات پزشکی و دیگر تجهیزات قابل اتصال به رایانه ها از جمله موضوعات مهمی است که قرار است در حضور هزاران متخصص امنیتی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

مدیران گروه کرایسلر و نیسان می گویند مساله را به طور جدی بررسی کرده و اگر لازم باشد تغییراتی در خودروهای خود ایجاد می کنند. البته هیچ گزارشی در مورد سواستفاده عملی از این آسیب پذیری های امنیتی منتشر نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر