۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۴۸۹
معاون عمرانی استاندار اردبیل:
وی با تأکید بر رعایت پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های عمرانی افزود: در احداث پروژه‌های عمرانی مانند مدارس، اماکن عمومی رعایت اصول پدافند غیرعامل برای مدیریت مطلوب در مواقع بحران و حوادث طبیعی ضروریست.
جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن شهید رجایی استانداری برگزارشد.

در این جلسه «علی آذرنژاد» معاون امورعمرانی استاندار اردبیل از اختصاص یک میلیارد تومان از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری به مناطق آسیب‌دیده مشگین‌شهر خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار سعی می‌شود بخشی از خسارت وارده بر اثر سیل به شهرستان مشگین‌شهر جبران شود.

وی با تأکید بر رعایت پدافند غیرعامل در اجرای پروژه‌های عمرانی افزود: در احداث پروژه‌های عمرانی مانند مدارس، اماکن عمومی رعایت اصول پدافند غیرعامل برای مدیریت مطلوب در مواقع بحران و حوادث طبیعی ضروریست.

معاون امورعمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه دوازده پروژه‌ی زیربنایی جدید در راستای مقابله و پیشگیری از خسارت بر اثر سیل در استان توسط 5 دستگاه اجرایی از جمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی، آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها درحال اجراست.

آذرنژاد خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در راستای ترمیم و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

معاون امورعمرانی استاندار اردبیل از دستگاه‌های اجرایی خواست از هرگونه احداث پروژه‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها و در مسیر سیل خودداری کنند تا در مواقع بحرانی و وقوع سیل خسارت جانی و مالی متوجه هم‌شهریان نشود.

آذرنژاد با تأکید بر ضرورت اعلام پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در هفته‌ی دولت از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید مشخصات و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های قابل افتتاح در هفته‌ی دولت را در اسرع وقت به دفتر فنی استانداری اعلام کنند.

وی وارد کردن اطلاعات پروژه‌های عمرانی در دست اجرا را در سایت سامانه‌ی وزارت کشور توسط دستگاه‌های اجرایی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات و مشخصات فنی به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در دست اجرا را به سامانه‌ی سایت وزارت کشور برای پیگیری روند اجرای پروژه‌ها منعکس تا طرح‌ها و پروژه‌ها به‌موقع و با سرعت بیش‌تر و کیفیت عالی به بهره‌برداری برسند.

براساس این گزارش، در ادامه‌ی این جلسه کارگروه‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی، بهداشت و درمان، امنیت و انتظامات به ارائه‌ی گزارش عملکردها و اقدامات خود در خصوص تهیه‌ی بانک اطلاعات سیستم مدیریت بحران - فعال کردن کمیته‌ی حوادث، آموزش همگانی کمک‌های اولیه به افراد در راستای چگونگی مقابله و پیشگیری از حوادث، پیگیری و استقرار بالگرد امداد و نجات در استان پرداختند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر