۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۹۴۳۰
گردانندگان شبکه تور هشدار داده‌اند که عده‌ای از محققان وابسته به دولت آمریکا توانسته‌اند به این شبکه حمله کرده و برای سرقت داده‌های کاربران تلاش کرده‌اند.
به نقل از رویترز، Tor از معدود شبکه‌های ایمن برای رمزگذاری اطلاعات بر روی اینترنت است که به کاربران امکان می‌دهد در زمان مراجعه به وب سایت‌های مختلف هویت خود را مخفی نگهدارند. اما این مساله به مذاق آژانس امنیت ملی آمریکا خوش نیامده ودر سال های اخیر به شیوه های گوناگون برای نفوذ به این شبکه وسرقت داده های کاربران تلاش کرده است.

راجر دینگلدین مدیر طرح تور در اظهارنظری که بر روی وب سایت پروژه تور منتشر شدهٰ، تصریح کرده که موفق به شناسایی رایانه‌هایی شده که در 5 ماه اخیر ترافیک شبکه تور را بررسی کرده و سعی دارند کاربران آن و سرویس‌های مخفی مورد استفاده آنها را کشف کنند.

وی افزوده که این رایانه‌ها را در تاریخ چهارم جولای از شبکه تور حذف کرده و احتمال دارد مدیریت این رایانه ها توسط دو محقق موسسه مهندسی نرم افزار در دانشگاه کارنگی ملون صورت گرفته باشد. تامین کننده اصلی بودجه این موسسه وزارت دفاع آمریکا است.

جالب آنکه زمانی که مدیران شبکه تور تلاش کرده اند با مسئولان این کار در دانشگاه کارنگی ملون صحبت و نسبت به جاسوسی های آنان اعتراض کند،‌ آنان مدعی شدند که موضوع برایشان شفاف نیست و سپس از ادامه مکالمه خودداری کردند. این مدیران می‌گویند احتمال دارد افرادی که از اوایل فوریه تا 4 جولای از شبکه تور استفاده کرده اند هدف این حملات قرار گرفته باشند.

هنوز مشخص نیست محققان وابسته به وزارت دفاع آمریکا از این طریق چه داده هایی را سرقت کرده و چه استفاده‌ای از آنها به عمل آورده اند. اف بی آی و دانشگاه کارنگی ملون نیز در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر