۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۵
نخست وزیر انگلیس اعلام داشت که ما به تانکهای بیشتر نیازی نداریم، بلکه در حال حاضر به جدیدترین ادوات جنگ سایبری نیازمندیم.

به نقل از ZD net وابستگی روزافزون دولت انگلستان به یک زیرساخت آنلاین واحد، به خلافکاران و تروریست ها این فرصت را می دهد تا شانس خود را برای طرح ریزی و اجرای انواع عملیات خرابکارانه مورد آزمایش قرار دهند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگستان در روز گذشته اعلام داشت که بودجه دفاع سایبری این کشور تا 800 میلیون پوند افزایش خواهد یافت.

به گفته وی بخشی از این بودجه 800 میلیون پوندی، دستیابی به جدیدترین و بروزترین فناوری های دفاع سایبری اختصاص دارد. طبق گزارش ها، وزارت دفاع انگلستان تلاش زیادی کرده تا بودجه درخواستی را تعدیل کند اما لغو هیچ یک از پروژه های تعریف شده، برای این وزارتخانه امکان پذیر نبوده است.

کامرون در ادامه افزود: "ما در حال تجهیز نیروهای دفاعی خود هستیم. اما تهدیداتی که امروزه با آن روبرو هستیم با تهدیدات 30 سال گذشته کاملاً متفاوت است. انگلیس از سادگی جنگ سرد به پیچیدگی چالشهای امروزی رسیده است. تروریسم جهانی، جرایم سازمان یافته، گروگان گیری، خطر گسترش تسلیحات هسته ای، حملات سایبری، امنیت انرژی و... چند نمونه از چالشهای دنیای امروزی هستند."

وی افزود: "نیاز ما به شمار زیاد تانک در خاک قاره اروپا نیست، بلکه جدیدترین تسلیحات جنگ سایبری است. برای دفاع از مرزهای این سرزمین در قرن 21 ، هواپیماهای بدون سرنشین و توانایی نیروهای ویژه کافی نیستند."

سازمان ملی استراتژی امنیت انگلستان حملات سایبری را در طبقه تهدیدات امنیتی ملی و در کنار تروریسم بین الملل دسته بندی کرده است. این سازمان هشدار داد خطر حملات سایبری به شدت واقعی و رو به گسترش است.

در مفاد دفاعی امنیتی انگلیس که توسط مرکز اصول و مفاهیم وزارت دفاع این کشور تهیه و تنظیم شده، و بازه زمانی تا سال 2045 را شامل می شود، آمده است: " از آنجایی که هرروز کارها و فعالیت های اجتماعی بیشتری به شبکه ارتباطات وسیع ما وابسته می گردد و این شبکه در مقابل حملات احتمالی به شدت آسیب پذیر است، مجرمان و تروریست ها فرصت خواهند داشت ضربات مهلک تری به زندگی روزمره ما وارد کنند."

تخمین مبلغی که دولت در حال حاضر برای پروژه های دفاعی صرف می کند آسان نیست. اما بنابر گزارشات رسمی در سال 2010 بودجه ای 650 میلیون پوندی برای چهار سال در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر طبق گفته های دیوید کامرون، به این مبلغ باید 210 میلیون پوند برای سالهای 2015 تا 16 افزوده شود.

مقامات این کشور اظهارنظرهای متفاوتی را نیز درمورد حملات سایبری انگلستان به سایر کشورها مطرح کرده بودند. سال گذشته فیلیپ هموند، وزیر دفاع انگلیس، اعلام کرد: "اینکه فقط به فکر دفاع سایبری باشیم اصلا کافی نیست و ما باید رقبای خود را بترسانیم، درست مثل دیگر زمینه ها. ما باید آنقدر در فضای سایبری قوی باشیم تا بتوانیم به حملات احتمالی پاسخ داده و حتی به عنوان بخشی از توان نظامی، خود آغازگر حملات سایبری باشیم."

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر