۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۱۸
رییس سازمان پدافند غیر عامل:
رئيس سازمان پدافند غیر عامل بر ضرورت ایجاد یک نظریه جامع دفاعی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید نظریه دفاعی را در بحث‌های مختلفی همچون دفاع اقتصادی، سایبری و ... تهیه کنند و پس از آن این نظریه‌ها مورد اجرا قرار گیرد.

به گزارش پايداري ملي، غلامرضا جلالی در نشست تخصصی «پدافند غیرعامل دانشگاه‌ها» در دانشگاه شهید بهشتی، در ابتدا با بیان اینکه ما با دو نوع تهدیدات طبیعی و تهدیدات انسان‌ ساخت مواجه هستیم، گفت: منشا تهدیدات طبیعی، طبیعت است که در حال حاضر 49 تهدید طبیعی شناخته شده است و بخش دیگر مربوط به تهدیدات انسان ساخت است که به واسطه انسان به وجود می‌آید و دو عنصر اساسی انسان، انگیزه، علاقه و یا دشمنی او و همچنین عنصر دیگر دانش، علم و تکنولوژی در این تهدید نقش دارند.

 

وی با بیان اینکه در بحث پدافند غیر عامل توجه ما بر روی موضوع کنترل پیامد تهدیدات انسان ساخت است، تصریح کرد: باید رویکردمان در این راستا دانش بنیان و علمی باشد و در چشم‌انداز 1404 باید کشوری دانش پایه با رتبه منطقه‌ای و جهانی باشیم و به تولید علم و فناوری و همچنین پس از آن صنعت، ثروت و قدرت دست یابیم.

 

رییس سازمان پدافند غیر عامل افزود: پس از آنکه به حوزه قدرت رسیدیم، باید به کاربرد مصرف قدرت دست یابیم.

 

جلالی در ادامه اظهار کرد: نظریه و تکنولوژی‌های دانشگاه‌های غرب، روش جنگیدن است و ما باید نظریه دفاعی در این زمینه ارائه دهیم و در واقع جنگ در حوزه پدافندی بیشتر بین دانش و دانشگاه‌ها است و مجموعه دانشگاهی آنها در تلاش هستند که علیه ظرفیت علمی ما وارد جنگ شوند که ما باید در این زمینه نظریه‌پردازی داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های ما باید یک نظریه علمی داشته باشند و از همه مولفه‌های قدرت همچون مولفه‌های علمی، دانشی، دفاعی، فرهنگی و ... برای دفاع استفاده کنند و در این زمینه باید سیستمی دفاع کنیم.

 

رییس سازمان پدافند غیر عامل در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید نظریه دفاعی را در بحث‌های مختلفی همچون دفاع اقتصادی، سایبری و ... تهیه کنند و پس از آن این نظریه‌ها مورد اجرا قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر