۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۹۱۲۸
آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند گروهی پیچیده از هکرهای وابسته به دولت چین که سال‌هاست به رایانه‌های متخصصان مسائل آسیا حمله می‌کنند، این بار متخصصان امور عراق را هدف گرفته‌اند.
به نقل از رویترز، شرکت امنیتی CrowdStrike اظهار داشته که این هکرها با توجه به تشدید بحران عراق و خشونت های گروه تروریستی داعش تلاش دارند با سرقت اطلاعات از این متخصصان آمریکایی درک بهتری از مسائل عراق پیدا کنند.

متخصصان CrowdStrike می گویند این گروه یکی از 30 گروه هکری چینی است که توسط این شرکت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات آن به علت مخفی کاری بهتر در مقایسه با ارتش و دیگر نهادهای دولتی چین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

CrowdStrike از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری، اما تصریح کرده که این گروه هکری چینی موسوم به CrowdStrike نهادهای دفاعی، مالی و موسسات متنوعی را در داخل خاک ایالات متحده هدف قرار داده است. حمله به موسسات پژوهشی در حوزه جنوب شرق آسیا و برخی متخصصان مشهور هم در دستور کار این گروه بوده است.

رویترز مدعی است که ظاهرا حملات هکری این گروه در روز انتشار خبر حمله گروه تروریستی داعش به پالایشگاه بیجی عراق شدت گرفته و چینی‌ها از همان زمان اسنادی را که توسط متخصصان این حوزه تولید شده را سرقت و مطالعه کرده اند. چین پنجمین واردکننده بزرگ نفت از عراق و بزرگترین سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت این کشور است و لذا نگرانی این کشور در مورد آینده عراق کاملا طبیعی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر